Kort fråga.
Satte igång med projektet att måla skickerier sent igårkväll. Tänkte ”nej nu jävlar”.
Kommer ta många månader detta men tänker jag tar det i lugn takt.

Men glömde ju givetvis att målartvätta allt innan jag satte igång. Hade dammsugit och torkat med en våtservett på horisontella delarna som samlat lite damm.

vad är nu det värst som kan hända?
Färgen sitter idag fint !
Kommer använda målartvätt framöver och torka av resten av snickerierna.
Kommer jag se nån skillnad?

Bilden är efter 1 strykning om det ser lite ”flammigt” ut. Så ingen undrar :)
Vy genom en öppen dörr till ett ljust kök med trägolv och köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kango Skamlo
  • Laddar…
J
Det där blir ju bra ändå. Ser iofs ut som om du har ett kök på andra sidan. Stekfett på fodret du ska måla är ingen höjdare men då hade du redan märkt det.

J Jocke Best skrev:
Det där blir ju bra ändå. Ser iofs ut som om du har ett kök på andra sidan. Stekfett på fodret du ska måla är ingen höjdare men då hade du redan märkt det.
tänkte på det också.
Hur borde jag märka det isf? Om det var för fettig yta?
Var inga konstigheter att måla vad jag kunde uppleva.
Sen är det målat 1000 gånger innan och orkar inte slipa perfekt. Spacklade några stora skavanker bara.
Målat med alcro v-Mill halvblank. Tjock och trevlig färg :)

M
Målartvätten tar bort fett och smuts, den mattar även ner ytan så att färgen fäster bättre. I efterhand kommer det inte hända någonting, du behöver inte oroa dig. Jag har glömt målartvätt mer än en gång.

Och inget världsligt problem skulle hända ändå, jag menar, släpper färgen är det bara att måla igen (worst case)

M Modski skrev:
Målartvätten tar bort fett och smuts, den mattar även ner ytan så att färgen fäster bättre. I efterhand kommer det inte hända någonting, du behöver inte oroa dig. Jag har glömt målartvätt mer än en gång.

Och inget världsligt problem skulle hända ändå, jag menar, släpper färgen är det bara att måla igen (worst case)
ah ok. Tack :)
Så det värsta värsta som kan hända är att färgen inte fäster och kanske flagnar där det var fettigt? ingen färg/yt förändring borde kunna ses?
Då ska jag inte oroa mig.
Tack igen

J
Precis, men jäkligt snygg kulör!

J Jocke Best skrev:
Precis, men jäkligt snygg kulör!
Tack :giggle::giggle:
Hoppas det blir bra..
Allt var så vitt innan och en ”skogig” grön känns som det funkar med ek och vita väggar.
Nu är det bara 8 dörröppningar kvar.
9 fönster (med över-fönster).
Speglar bakom alla element :sweat:
Dörrar.
Golv-socklar.
Skam den som ger upp….

bättre ljus:
Renoverad dörröppning målad i grön nyans med vitmålade väggar och inredning i ek och vitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Freerole och 1 till
  • Laddar…
Städservetter har jag kört med på snickerier och det har fungerat bra, bevisligen för dig också. Använder sällan målartvätt inomhus om det tidigare är målat med typ akrylatfärger.

Hej! Vilken kulör är det? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.