Halloj! Jag tycker att dessa glipor mellan fönster och tegel är för stora då man kan se rätt in mot isoleringen. Det är trälister som är spikade runt fönsterna. Det går trycka in listerna med handen men det är bara lite för att teglet tar emot.
Skall man täta med något eller bör man göra något annat? Fönsterna är inte planerade att bytas ut ännu. Alla förslag är bra
Fogskum,byggfog?
Skall man täta med något eller bör man göra något annat? Fönsterna är inte planerade att bytas ut ännu. Alla förslag är bra
Fogskum,byggfog?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Köp en svällande foglist. Finns på biltema.p1ngwin skrev:
Foga inte med mjukfog det blir bara kladdigt o fult. När teglet ser ut som det gör är det väldigt svårt att få en snygg fog.
Jag fick tips om bottningslist, och sen kan man lägga en mjuk fog över? Precis som en ovan skrev så är det sidorna som jag retar mig lite på. Ser inga tecken på fukt eller liknande, vi har ganska lång takfot så sällan fönster bläcken blir blöta så tror inte de är någon fara. Men vill göra något åt de ifall man kan
På teglet kanske det funkar att maskera med silvertejp? Då slipper du kladd. Men det kanske räcker med bottningslisten?p1ngwin skrev:
Jag fick tips om bottningslist, och sen kan man lägga en mjuk fog över? Precis som en ovan skrev så är det sidorna som jag retar mig lite på. Ser inga tecken på fukt eller liknande, vi har ganska lång takfot så sällan fönster bläcken blir blöta så tror inte de är någon fara. Men vill göra något åt de ifall man kan
Tack, bra tips. Svårigheten vad jag ser är att även om jah bytet ut brädorna till foglist är att de kommer bli liknande resultat känns de som då teglet är "ojämnt". Stenarna är inte släta så att säga. Har du några andra tips som kan vara hållbara? Jag tänkte om man använder bottningslist och sedan lägger en liten fog över? Kan det funka? Uppskattar dina råd om du är erfarenV verktygsgurun skrev:
Ska du använda mjukfog så tryck i bottningslist innan. Är en konst i sig att få en fog att bli snygg och kan enligt mig göra utseendet värre än det redan är om man inte är van vid fogning. Vinkellister i aluminium tycker jag personligen lämpar sig bra vid tegelfasader då dessa går att forma lite mer än trälister.
En foglist är en mjuk remsa som sväller upp efter den monterats/packats upp. Förvara gärna i kylen.p1ngwin skrev:
Tack, bra tips. Svårigheten vad jag ser är att även om jah bytet ut brädorna till foglist är att de kommer bli liknande resultat känns de som då teglet är "ojämnt". Stenarna är inte släta så att säga. Har du några andra tips som kan vara hållbara? Jag tänkte om man använder bottningslist och sedan lägger en liten fog över? Kan det funka? Uppskattar dina råd om du är erfaren
Den kommer alltså att automatiskt följa teglets form efter stund.
Klicka här för att svara