Hej!

Är det nån som monterat deras och kan svara på vad totala måttet blir ink stolpar? Stolparna va 5cm, men sen går glaset in en bit på varje sida i stolpen.. behöver veta hur mycket dom bygger? har tänkt mej 4*100cm + 1*70cm

Åh är ni nöjda?

Hej!
Vi har precis monterat vårat staket och från ytterkant till ytterkant är måttet 112,5 cm (från infästningsplattorna) :)

Godisgrodan Godisgrodan skrev:
Hej!
Vi har precis monterat vårat staket och från ytterkant till ytterkant är måttet 112,5 cm (från infästningsplattorna) :)

Toppen, Tack!

Hej!
hej! Var det enkelt att montera? Hur noggrant var det att ha stolparna i våg? Min altan lutar ca 4-5mm/m, så jag undrar ifall det går att sätta rustas glasräcke m tillhörande stolpar, eller om det lutar för mycket

Hej! Vi tyckte det var väldigt enkelt att montera, skruvarna som skickades med för att fästa glaset i stolparna kunde varit bättre. Tror dock det ska gå trots din lutning, vårat är säkert inte helt spik rakt! :)

Här är en bild :)

• Nybyggd träaltan med staket av glas och metall, utomhusplantering och spotlights inbyggda i golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gman och 2 till
  • Laddar…
Här är en bild :)
Jättefint! Tyvärr så tog stolparna på rusta slut igår.. så får kanske lämna tillbaka glasen och köpa allt på jula istället

Kollade på hemsidan nu, verkar som multistolparna finns i både vitt och grått! Vet att det var likadant för oss, fanns i lager ena dagen för att sedan ändras nästkommande

• Gilla
JoJo54
  • Laddar…
Hej,
jag ska precis börja montera Rustas glasräcke. Läste i denna tråd att måttet från ytterkant på stolpfot till ytterkant på nästa stolpfot var 112,5. Jag tänkte gör en passbit att lägga mellan stolparna för att enkelt märka ut var jag ska borra för fästdkruvarna. Är det någon som kan mäta avståndet mellan insidorna på stolpfötterna? Det torde va någonting kring 92 cm ?
Tack på förhand
Roger

Vi gjorde så att vi skruvade första stolpen, satte in glaskivan i den skruvade stolpen och den oskruvade och fortsatte montera efterhand, det gick fort och smidigt! :)

• Gilla
Roger Reko och 1 till
  • Laddar…
R Roger Reko skrev:
Hej,
jag ska precis börja montera Rustas glasräcke. Läste i denna tråd att måttet från ytterkant på stolpfot till ytterkant på nästa stolpfot var 112,5. Jag tänkte gör en passbit att lägga mellan stolparna för att enkelt märka ut var jag ska borra för fästdkruvarna. Är det någon som kan mäta avståndet mellan insidorna på stolpfötterna? Det torde va någonting kring 92 cm ?
Tack på förhand
Roger
jag gjorde som godisgrodan. Men kan mäta imorgon och se vad jag har. Har för mig att det var 925-930mm imellan.

• Gilla
Roger Reko
  • Laddar…
R robinnn skrev:
jag gjorde som godisgrodan. Men kan mäta imorgon och se vad jag har. Har för mig att det var 925-930mm imellan.
ok, jättetacksam om du kan återkomma med mått

R Roger Reko skrev:
ok, jättetacksam om du kan återkomma med mått

• Måttband mot en träyta som mäter en fönsterkarm, med fokus på 3-fots märkningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Reko
  • Laddar…
Super! Stort tack för informationen

Någon fler som haft problem med att skruva fast glaset i stolparna? Det tar tvärstopp efter bara något varv. Tacksam för svar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.