Hej!
Är det nån som monterat deras och kan svara på vad totala måttet blir ink stolpar? Stolparna va 5cm, men sen går glaset in en bit på varje sida i stolpen.. behöver veta hur mycket dom bygger? har tänkt mej 4*100cm + 1*70cm
Åh är ni nöjda?
Är det nån som monterat deras och kan svara på vad totala måttet blir ink stolpar? Stolparna va 5cm, men sen går glaset in en bit på varje sida i stolpen.. behöver veta hur mycket dom bygger? har tänkt mej 4*100cm + 1*70cm
Åh är ni nöjda?
Hej!
Vi har precis monterat vårat staket och från ytterkant till ytterkant är måttet 112,5 cm (från infästningsplattorna)
Vi har precis monterat vårat staket och från ytterkant till ytterkant är måttet 112,5 cm (från infästningsplattorna)
hej! Var det enkelt att montera? Hur noggrant var det att ha stolparna i våg? Min altan lutar ca 4-5mm/m, så jag undrar ifall det går att sätta rustas glasräcke m tillhörande stolpar, eller om det lutar för mycketGodisgrodan skrev:
Hej! Vi tyckte det var väldigt enkelt att montera, skruvarna som skickades med för att fästa glaset i stolparna kunde varit bättre. Tror dock det ska gå trots din lutning, vårat är säkert inte helt spik rakt! 
Kollade på hemsidan nu, verkar som multistolparna finns i både vitt och grått! Vet att det var likadant för oss, fanns i lager ena dagen för att sedan ändras nästkommande
Hej,
jag ska precis börja montera Rustas glasräcke. Läste i denna tråd att måttet från ytterkant på stolpfot till ytterkant på nästa stolpfot var 112,5. Jag tänkte gör en passbit att lägga mellan stolparna för att enkelt märka ut var jag ska borra för fästdkruvarna. Är det någon som kan mäta avståndet mellan insidorna på stolpfötterna? Det torde va någonting kring 92 cm ?
Tack på förhand
Roger
jag ska precis börja montera Rustas glasräcke. Läste i denna tråd att måttet från ytterkant på stolpfot till ytterkant på nästa stolpfot var 112,5. Jag tänkte gör en passbit att lägga mellan stolparna för att enkelt märka ut var jag ska borra för fästdkruvarna. Är det någon som kan mäta avståndet mellan insidorna på stolpfötterna? Det torde va någonting kring 92 cm ?
Tack på förhand
Roger
Vi gjorde så att vi skruvade första stolpen, satte in glaskivan i den skruvade stolpen och den oskruvade och fortsatte montera efterhand, det gick fort och smidigt! 
jag gjorde som godisgrodan. Men kan mäta imorgon och se vad jag har. Har för mig att det var 925-930mm imellan.R Roger Reko skrev:Hej,
Tack på förhand
Roger
Elektroniktokig
· Norrbotten
· 28 inlägg
Super! Stort tack för informationen