Glasfibernät innan puts

406 läst  10 svar

1. P
    Medlem Nivå 3
    Har fått hjälp att ta bort en plåtdörr på fasaden som sedan murats igen med Leca block. Resten av väggen är putsad.
    Behövs det armeras innan man lägger på puts på Leca blocken?
    Hantverkaren vill använda glasfibernät som fästs i klister/armeringsbruk.
    Kan inte hitta glasfibernät eller klister/armeringsbruk på tex Bauhaus/Byggmax. Hittade glasfibernät på Beijer (https://www.beijerbygg.se/privat/sv...dputs/glasfibernät-therm-397-ef-nät-900040417) men måste köpa en rulle på 50m (jag behöver bara drygt 1 m) så vore ju skönt att slippa den utgiften
    Vad kan man använda istället för klister/armeringsbruk för att fästa glasfibernätet?

2. J
    Medlem · Nivå 4
    Putsnät med rutor 10X10, finns på varuhusen som fästes på lecan, då blir det starkt

3. P
    Medlem Nivå 3
    Men de är väl i galvat stål och inte glasfiber?

4. useless
    Självbyggare · Nivå 21
    Funktionen är densamma.

5. P
    Medlem Nivå 3
    Vad ska jag använda för puts? Hur tjockt lager behövs för att "baka" in putsnätet?

6. J
    Medlem · Nivå 4
    Ett putsnät används många gånger som fäste för puts, någon cm tjock puts så det inte blir för tunt, då håller det ihop bättre, kan vara finputs. Fäst nätet och gör en tunn puts och släng på, låt det torka då blir det en skrovlig yta som putsen fastnar mycket bra på

7. A
    Medlem · Nivå 8
    Ofta säljer Beijer delade rullar. Frågade du om det? Jag har ofta köpt nät per meter på Beijer.

8. P
    Medlem Nivå 3
    Använder man olika puts att fästa nätet i och som finish?

9. J
    Medlem · Nivå 4
    Efter att du slammat med nätet på plats.( tunn puts vattnig kallas för sluring ) så är det bara att putsa fullt ut till färdig yta

10. P
    Medlem Nivå 3
    Är det stor skillnad i kvalite på Putsbruk C från Byggmax/Bauhaus jämfört med Finja/Weber? Skiljer ju en del i pris på framförallt Weber

11. J
    Medlem · Nivå 4
    Putsbruk C duger bra

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: