4 870 läst ·
13 svar
5k läst
13 svar
Glas-staket av härdat glas. Hur tjockt måste det vara?
Hur tjockt behöver härdat glas som används som glas-staket vara?
Praktiskt respektive om det finns några lag-säkerhetskrav.
Är 4 mm härdat glas tillräckligt?
Praktiskt respektive om det finns några lag-säkerhetskrav.
Är 4 mm härdat glas tillräckligt?
Ok, tack för supersnabba svar.
Någon som vet om man kan lämna 4 mm härdat glas till en glasmästare och få det laminerat till 8mm laminerat glas... eller blir det för krångligt med transporter etc så att det inte är lönt?
Råkar ha tillgång till en massa 4 mm härdat glas i passande storlek...
Någon som vet om man kan lämna 4 mm härdat glas till en glasmästare och få det laminerat till 8mm laminerat glas... eller blir det för krångligt med transporter etc så att det inte är lönt?
Råkar ha tillgång till en massa 4 mm härdat glas i passande storlek...
Finns det inte film för att laminera hemma? Jag har för mig att jag sett det..
I så fall hade det varit lämpligt att laminera det ena glaset och vända laminatet mot mitten mellan två glas som limmas eller spänns ihop
I så fall hade det varit lämpligt att laminera det ena glaset och vända laminatet mot mitten mellan två glas som limmas eller spänns ihop
Vad jag vet finns det inte. Inte med gott resultat iaf. Laminering sker under värme& tryck i stor maskin vilket är svårt att efterlikna. Sen finns det skyddsfilmer att montera på glas men det ger tyvärr inte en lamineras effekt på glaset.
Med vänlig hälsning, fremax
Tycker att en glasmästare borde kunna ordna laminering av glasen. Dom gör det säkert inte själv utan skickar ivägen glasen till någon som gör det. Om det finns någon storproducent i närheten så kan man ju höra direkt med dom men risken är väl att dom inte tar jobb från privatpersoner.
Det kommer att kosta mer än att köpa färdiglaminerat glas tyvärr. Finns inget ekonomiskt för de att göra detta då priset på laminerat glas är så lågt.Niq skrev:
Ska vara 8,76 glas Härdat laminera
Måste måttbeställas från tillverkare
Måste måttbeställas från tillverkare
Vilken glasmästare som helst borde utan problem kunna ordna fram härdat laminerat. Har man egna glas så går det att få dom både härdade om dom inte redan är det som i ts fall och laminerade. Om man antingen hittar någon storproducent som är villig att ta jobb från privatpersoner eller en glasmästare som är villig att skicka en kunds egna glas för laminering.
Klicka här för att svara