Hej, har gjutjärnsrör här och behöver få ihop det med ett pvc rör då det ska gå upp till en toalett, är det en ersättningsmuff jag behöver eller vad har ni för idéer??
Gammalt gjutjärnsrör i betonggolv med linjal som mäter diametern, potentiell vattenskada synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En gammal gjutjärnsrörstump som sticker upp från en skadad golv med spår av fukt och smuts runtomkring.
Skapa konto

Här nedanför ser ni hur det var innan, hade kommit in fukt under plastmattan runt toaletten

Bild av ett gammalt gjutjärnsrör i ett badrumsgolv med ett måttband över öppningen för att mäta diametern.
Skapa konto

Översikt av ett gammalt gjutjärnsrör i ett golv, med synlig korrosion och rester, inför anslutning till PVC-rör.
Skapa konto

Gammalt gjutjärnsrör som sticker upp från en betonggolv med fuktskador och rester av en plastmatta.
Skapa konto

Mvh
Funderaren

• Gammalt gjutjärnsrör som sticker upp genom mögligt och fläckigt golv, bredvid trasig plastmatta.
    Skapa konto
Claes Sörmland
Jag hade använt en sån här

• Vit plastventil FALU 59870 avsedd för VVS-installationer, visas på en webbsida.
    Skapa konto
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Om du ska sätta en toalettstol där är det väl bara en vanlig WC-stol som passar gjutjärnsmuff.
WC-stoS försökte jag skriva... Samma som ovan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.