Vår snickare har använt en sarg som sitter ca 2 cm ovanför L-elementen vid gjutning så att plattan blev lite högre, men samtidigt är den del som är ovan elementet då oisolerad utifrån.
Nu får jag höra från olika håll att detta kommer bli ett problem. Det kommer bli köldbryggor, varmt kommer möta
kallt och det kommer bli problem med syllen.
Jag bifogar en bild som är tagen på sidan av platten under tröskeln.
Är det ett problem eller är det lugnt?
Nu får jag höra från olika håll att detta kommer bli ett problem. Det kommer bli köldbryggor, varmt kommer möta
kallt och det kommer bli problem med syllen.
Jag bifogar en bild som är tagen på sidan av platten under tröskeln.
Är det ett problem eller är det lugnt?
Köldbrygga blir det givetvis, om det medför andra problem får någon kunnigare än jag svara på.
Men varför gör man något sådant? Om man märker att man hamnat på fel nivå så lönar det sig att göra om bara på den extra mängd betong som du nu fått betala!
Men varför gör man något sådant? Om man märker att man hamnat på fel nivå så lönar det sig att göra om bara på den extra mängd betong som du nu fått betala!
Jag funderar på om det är något snickaren har gjort för att få lite mer bärighet under syllen. Annars så brukar det itne vara långt ner till isoleringen på elementen, och därmed får man inte så mycket betong där.
Det andra alternativet är väl att han har satt upp l-stöden för lågt.
Det andra alternativet är väl att han har satt upp l-stöden för lågt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nygjuten platta - är det normalt med vattenpölar?
Grund & Markarbeten -
Har vi ingen gjuten platta? Hur är det konstruerat egentligen?
Grund & Markarbeten -
Ändra till betonggolv efter gjuten platta
Golv -
Bygga uterum med gjuten platta mot ett smålandsvillan med isolergrund.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Stolpsko i gjuten betongplatta på mark - hur långt från kant?
Grund & Markarbeten