F
F fribygg skrev:
Dryga100kg utedel både rymms på och bärs lätt upp av ett par lecablock/trädgårdsplattor, det behöver inte överarbetas.

Ja? Det är ju det jag ska göra, använda plattor. Har ändå några som bara ligger och skräpar. Antingen lägger jag enligt mönstret jag ritade upp eller så lägger jag bara 4 st, en per ben och lägger över lite singel så det ser snyggt ut. (y)

Fördelen med att lägga flera plattor är att det blir lite bättre avrinning från regnvatten och snö. Lägger jag bara singel över så blir det inte sämre än innan.

F Fideliox skrev:
Ja? Det är ju det jag ska göra, använda plattor. Har ändå några som bara ligger och skräpar. Antingen lägger jag enligt mönstret jag ritade upp eller så lägger jag bara 4 st, en per ben och lägger över lite singel så det ser snyggt ut.
Gör det!

F
Ett hörn av en byggnad med jordgolv, röda paneler, och en vit stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny helg, nytt arbetspass! Började gräva idag. Det var bara singel på toppen, sen bara sand. Hur mycket bör man gräva bort egentligen? Detta har nog legat här i 20 år så är lite packat men ändå lätt att gräva i. Passande nog ligger avloppet till stupröret här också. Man kunde ju varit extra fancy här och kopplat på ett rör på något vis som sedan stuckit upp under pumpen.

Som kontrast har jag denna fina llvp här :crysmile:
Uteplats, grävd jord, spade, arbetshandskar, värmepump vid röd husvägg. Arbete pågår, installation eller underhåll.
Skapa konto

F
Nygrusad yta vid husvägg, röd panel, vit dörr, trätrapp, nedrör, grått och beige mark.
Skapa konto

Done!

Till sommaren kommer jag ta bort lite av grusbacken och bana ut med jord och gräs. Men inte lönt nu.

• Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
F
Blev precis på håret. Tycker det var dåligt kommunicerat om måtten. Jag frågade och fick bekräftat måtten men stativet är ju större. Och dessutom behövdes det plats för kopplingarna. Hade jag vetat så hade jag gjort den större.

Värmepump utomhus bredvid träbyggnad; snörester; Mitsubishi Electric-logotyp; städad anläggning.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.