Hej, en rörmokare har bytt brunn från gjutjärnsbrunn till purusbrunn i tvättstuga i vår källare. Vad ska jag fylla igen med? Snabbbetog eller slipsats?

• Nyinstallerad purusbrunn i källare med omgivande rörliga grus och betongrester samt klinkergolv och kakelväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mackzz skrev:
Hej, en rörmokare har bytt brunn från gjutjärnsbrunn till purusbrunn i tvättstuga i vår källare. Vad ska jag fylla igen med? Snabbbetog eller slipsats?
Jag har precis gjort samma sak, använde vanlig finbetong. Men det finns säkert många material som funkar.

G Galten skrev:
Jag har precis gjort samma sak, använde vanlig finbetong. Men det finns säkert många material som funkar.
G Galten skrev:
Tänkte först köra vanlig betong men läste någonsstans att de måste härda länge innan man lägger ny klinker.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det ska ju liga ca 2-3 månader innan beläggning.

Jag har en liknande situation där jag har ett avloppsrör från tidigare kök som ska bli tvättstuga. När man gjuter igen det, är det bara att hålla ner betongen i hålet eller ska man rensa från grus och lösa stenar innan eller får det ligga kvar som grund? Och behöver jag ”isolera” avloppsröret så det inte ligger helt an emot betongen? Typ med någon skumfoam eller gummiduk

Bara rakt ner med betongen , stampa till lite så det blir lite kompakt, det går att lägga en asfaltpapp upptill för att få röret lite löst. Är det nya plaströr så rör det dig liiite när hett vatten kommer i det.

• Gilla
Patrik Stubbendorff
  • Laddar…
Ja det var det jag var orolig för om man la betongen rakt mot röret att det inte skulle kunna röra sig tillräckligt vid sättningar i huset, är gammalt kök från vår uthyrningsdel så lär inte vara några rörelser pga att det är nytt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.