Jag ska gjuta ett flaggstångsfäste med u-balkar. Fundamentet kommer vara 500mm i diameter och ca 1000 djupt. U- balkarna 45x100x2000 behöver jag någon ytterligare armering?

Tänkte blanda egen betong någon som har förslag på ett recept? Hittade ett här på forumet
1 säck cement 25 kg
45 liter gjutgrus 0-8
40 liter sten, 16-25 mm
14 liter vatten

Någon?

Du kan ju böja till några ringar, endera najar du ihop med några stående stänger och gör en bur eller så slänger du i ringarna allteftersom du fyller på betong.

Protte

• Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
Det behövs inte alls. Du kan slänga i större sten för att dryga ut betongen också.

• Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
Bjerke88 Bjerke88 skrev:
Jag ska gjuta ett flaggstångsfäste med u-balkar. Fundamentet kommer vara 500mm i diameter och ca 1000 djupt. U- balkarna 45x100x2000 behöver jag någon ytterligare armering?

Tänkte blanda egen betong någon som har förslag på ett recept? Hittade ett här på forumet
1 säck cement 25 kg
45 liter gjutgrus 0-8
40 liter sten, 16-25 mm
14 liter vatten
Blev det bra?
Tänkte också fråga vart du köpte U-balk som privatperson och om den var galvad?

N nullejaro skrev:
Blev det bra?
Tänkte också fråga vart du köpte U-balk som privatperson och om den var galvad?
Ja det blev jättebra jag köpte på skroten, och nej den va inte galvad. Jag målade dom i vit hammarlack. Jag hade inte någon ytterligare armering, den har stått upp i ett år nu

• Vitmålad hemmagjord ställning i trädgården markerad som icke galvad och målad med hammarlack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.