Byggahus.se
Hej, vi ska bygga en uteplats som kommer hamna ca 80 cm ovan mark, sen vill vi inte ha träunderlag utan vi vill ha golvet i betong. Någon som har tips synpunkter på detta? Vi kommer att bygga grunden i trä som en vanlig veranda/altan men sen vill vi som sagt gjuta golvet i betong.

Är det helt "off the charts" att göra så?

Det går, men varför blanda in trä i det hela? Köp L-stöd och fyll upp med grus och isolering innan du gjuter din platta.

• Gilla
Johan Van Kuyl
  • Laddar…
Nu nämner du något som är helt nytt för mig.. vet inte vad detta är men det ska jag genast kolla upp! :)

Jag byggde upp en mur med skalblock som jag sedan fyllde upp innaför innan jag gjöt altan....

skalblock_staplade-350px.jpg

Detta med L-stöd som en mur kan ju absolut funka. Vad är det för isolering du menar? Hur och var ska man lägga den? Och sen ska jag fylla upp med grus bara? Låter ju "enkelt" faktiskt :)

Kommer ju kräva en del tungt artilleri med tanke på vikter och så men det kan man ju säkert få inhyrt. Behöver man förbereda marken på nåt vis för detta? Återigen med tanke på vikt.. huset har källare och således dränering..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.