Byggahus.se
Hej,
Jag försöker att fylla ut detta hål med Gipsbruk MEN det är "tomt" i hålet, är väldigt djupt tills något vettigt dyker fram att agera som hylla för gipsbruket.... Hur gör jag ?
Kan jag bara fylla och om det lyckas bygga litegrann så hålet täcks? Eller kommer det med tiden (om det rör sig) spricka och ramla ned i hålet och sedan skapa mer problem

(Är så pass tight att det är svårt att lägga in en bit och fästa den på något för att få en hylla)

• Person pekar på ett djupt hål vid foten av en vägg som behöver repareras med gipsbruk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person pekar på ett djupt och tomt hål vid en väggkant som behöver fyllas igen med gipsbruk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Räcker det inte då att lägga mjukfog i skarven?

Vad är det för utrymme?
Kan det förekomma fukt/fuktvandring är det inte lämpligt med gipsbruk utan använd t.ex. husfix.

Som @olofh säger, kan det räcka med mjukfog?

Annars går det att göra med gipsputs också, först spruta med blomspruta så du blöter upp det lite och tryck in gipsbruk så bra det går utan att överfylla och dra av "snett" mot ena kanten. Låt det torka och dra på ett andra lager gipsbruk som du sen "glättar" så det blir slätt och jämt med väggen.

O olofh skrev:
Räcker det inte då att lägga mjukfog i skarven?
Det kanske det gör, jag vet inte vad man "får" och inte får göra! Jag ska flyta golvet sen, och sedan ska våtrumsmatta på,(är endast toa och inget våtrum) så jag är bara orolig att håligheter ska göra att fogen/bruket lossnar och gör så att mattan kommer påverkas eller flytningen (trots att det har stelnat).. men jag kanske ska köra på det :)
Tack

anders07 anders07 skrev:
Vad är det för utrymme?
Kan det förekomma fukt/fuktvandring är det inte lämpligt med gipsbruk utan använd t.ex. husfix.

Som @olofh säger, kan det räcka med mjukfog?

Annars går det att göra med gipsputs också, först spruta med blomspruta så du blöter upp det lite och tryck in gipsbruk så bra det går utan att överfylla och dra av "snett" mot ena kanten. Låt det torka och dra på ett andra lager gipsbruk som du sen "glättar" så det blir slätt och jämt med väggen.
Det är till en Toalett, så fukt KAN förekomma men bör inte förekomma mer än vanligt :)
Jag kanske får köra på Mjukfog :) någon speciellt Mjukfog?

Ta billigast möjliga, jag trodde det var en springa mellan vägg och tak först.
Är det bara för att stoppa flytspackel tar du vad du har, fuktspärr skall ju sen på så får du problem med fukt där så har du ett trasigt tätskikt

• Gilla
Tiggrawastaken och 1 till
  • Laddar…
T Tiggrawastaken skrev:
Det kanske det gör, jag vet inte vad man "får" och inte får göra! Jag ska flyta golvet sen, och sedan ska våtrumsmatta på,(är endast toa och inget våtrum) så jag är bara orolig att håligheter ska göra att fogen/bruket lossnar och gör så att mattan kommer påverkas eller flytningen (trots att det har stelnat).. men jag kanske ska köra på det :)
Tack
jaha. Syns inte hur stort det är men antingen mjukfog eller om lite större en dutt byggskum. Det stoppar flytet från att rinna iväg.

• Gilla
Tiggrawastaken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.