Du får nog utveckla lite. Det finns inga lim som innehåller gifter. Däremot kanske de innehåller mer eller mindre bra produkter. Vad är det du vill undvika?

Jag vill undvika lim med farliga ingredienser och ämnen. Det finns ju giftfritt lim, enligt tillverkare.

O onetrickpony skrev:
Jag vill undvika lim med farliga ingredienser och ämnen. Det finns ju giftfritt lim, enligt tillverkare.
Ja, det gör det. Nämligen allt lim.
Men som sagt, det är väldigt olika vad folk är rädda för. Det mesta som säljs i ett byggvaruhus går ju i princip att äta.

C C.Lundin skrev:
Ja, det gör det. Nämligen allt lim.
Men som sagt, det är väldigt olika vad folk är rädda för. Det mesta som säljs i ett byggvaruhus går ju i princip att äta.
”Syntetiska limmer innehåller hälsoskadliga tillsatser som t.ex. formaldehyd och lösningsmedel. I stort sett alla vattenbaserade limmer innehåller biocider, t.ex. isotiazoliner, Kathon och BIT. Dessa är allergiframkallande och giftiga.”

http://www.ekobyggportalen.se/byggmaterial/lim-och-klister/

Sånt lim vill jag inte använda!

Vill ha så giftfritt lim som möjligt som limmar sten mot plast.

Det är bra att eftersträva en kemikaliefri värld. MS polymerlimmer är helt harmlösa, tex Tec 7.

W witten skrev:
Det är bra att eftersträva en kemikaliefri värld. MS polymerlimmer är helt harmlösa, tex Tec 7.
Funkar det bra till sten och plast?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.