Som bakgrund så kan jag börja med att säga att den förra ägaren visade mig detta vid överlämningen och sade att de gjort en åtgärd, men att jag skulle hålla koll. Jag har inte sett någon märkbar förändring på 11 år, men ska erkänna att jag inte har haft superkoll.
Skåpet som detta är i har i stort sett varit oanvänt sedan vi flyttade in men tänkte fräsha upp det så det kommer till användning.
Fläcken är alltså gammal och det känns torrt. Det kommer ett vinddrag uppifrån vinden. Vinden är lösullisolerad kallvind. Röret är ventilation till avloppet.
Det har suttit en skiva uppspikad. Men den togs ner när fläcken upptäcktes av förra ägaren. Jag har den kvar men den har alltid stått på golvet av skåpet.
Vad skulle ni göra? Min tanke är att täta med mer isolering och skruva upp skivan. Så får jag skruva ner den och kolla hur det ser ut med ett par månaders mellanrum det närmsta åren.
Skåpet som detta är i har i stort sett varit oanvänt sedan vi flyttade in men tänkte fräsha upp det så det kommer till användning.
Fläcken är alltså gammal och det känns torrt. Det kommer ett vinddrag uppifrån vinden. Vinden är lösullisolerad kallvind. Röret är ventilation till avloppet.
Det har suttit en skiva uppspikad. Men den togs ner när fläcken upptäcktes av förra ägaren. Jag har den kvar men den har alltid stått på golvet av skåpet.
Vad skulle ni göra? Min tanke är att täta med mer isolering och skruva upp skivan. Så får jag skruva ner den och kolla hur det ser ut med ett par månaders mellanrum det närmsta åren.
Upp på taket och kolla genomföringen genom yttertaket.
Jag hade också läckage precis sådär men kanske inte lika omfattande.
En plåtslagare satte en ny huv runt avluftningsröret på mitt tak. Tror jag gav 3500Kr inkl ROT för åtgärden.
Läcker det inte in vid regn så är det väl kanske redan fixat?
Jag hade också läckage precis sådär men kanske inte lika omfattande.
En plåtslagare satte en ny huv runt avluftningsröret på mitt tak. Tror jag gav 3500Kr inkl ROT för åtgärden.
Läcker det inte in vid regn så är det väl kanske redan fixat?
Jag tror det var det förra ägaren gjorde. Ska kolla men jag tror att grundproblemet är åtgärdat.S SirKnasen skrev:
Klicka här för att svara