721 läst · 2 svar
721 läst
2 svar
Genomföring vatten
Medlem
· Västra götaland
· 481 inlägg
Jag håller på att dra in (kommunalt) vatten i friggeboden i sommarstugan - jag följer inte svenskt vatten i vissa punkter med tanke på att det är i ett befintligt utrymme... och det är en friggebod...
Jag kommer att dra in vattnet genom golvet (som väl vart helt ok förr?!). Frågan jag har är då hur jag gör det snyggast/bäst? Det finns så vitt jag förstått inga färdiga lösningar på marknaden eftersom det inte följer svenskt vatten... Jag tänker att jag ska gå från ppm-slangen till kromat rör innan jag går igenom..: Är det rätt/bäst sätt att göra det på? Tänker att PEM-slangen inte är så snygg att dra igenom inomhus...
Jag kommer att dra in vattnet genom golvet (som väl vart helt ok förr?!). Frågan jag har är då hur jag gör det snyggast/bäst? Det finns så vitt jag förstått inga färdiga lösningar på marknaden eftersom det inte följer svenskt vatten... Jag tänker att jag ska gå från ppm-slangen till kromat rör innan jag går igenom..: Är det rätt/bäst sätt att göra det på? Tänker att PEM-slangen inte är så snygg att dra igenom inomhus...
Medlem
· Västra götaland
· 481 inlägg
Det kommer upp i en liten "toalett" ett utrymme 110x160 med plastmatta på golvet, en Wc (inom kort) och ett handfat.... det är inte ett formellt våtrum...
Jag var och fick hjälp på Rinkeby rör med koppling och de sa samma sak som du... skönt....
Det blir en rejäl klump där vattnet kommer in och inte alls sådär nätt och fint som jag tänkte - men det blir bra...
Jag var och fick hjälp på Rinkeby rör med koppling och de sa samma sak som du... skönt....
Det blir en rejäl klump där vattnet kommer in och inte alls sådär nätt och fint som jag tänkte - men det blir bra...
Liknande trådar
-
Hague vattenfilter - hur lösa genomföring vid tappkran
Vatten & Avlopp -
Rörgenomföringar i badrumsgolv, inkommande vatten.
Badrum -
Okej med duschdraperi som täcker genomföring vattenrör?
Badrum -
Genomföring till luft/vatten genom trävägg
Värme allmänt -
Rörgenomföring golvbjälklag till vattenmantlad köksspis
Värme allmänt