9 854 läst · 6 svar
10k läst
6 svar
Generellt ca pris per kvm för badrum i nybygge?
Finns det något generellt ca pris som går att använda för
vad arbete och material brukar snitta på gällande fuktspärr och arbete för kakling av nytt badrum?
Säg att jag har 12kvm badrum i nybyggt hus.
Vill ha helkaklat, duschhörna, badkar, handfat och någon möbel.
Vad bör ett mellan tummen och pekfingret pris vara för detta standard rakt av?
Behöver en scahblon summa att dra till med så jag har något att räkna vidare på i kalkylen.
- "Man brukar säga xxxx kr per kvm"
vad arbete och material brukar snitta på gällande fuktspärr och arbete för kakling av nytt badrum?
Säg att jag har 12kvm badrum i nybyggt hus.
Vill ha helkaklat, duschhörna, badkar, handfat och någon möbel.
Vad bör ett mellan tummen och pekfingret pris vara för detta standard rakt av?
Behöver en scahblon summa att dra till med så jag har något att räkna vidare på i kalkylen.
- "Man brukar säga xxxx kr per kvm"
Renoverare
· Skåne
· 7 711 inlägg
Svårt att säga då ett badrum på 12kvm inte tar dubbelt så lång tid som ett på 6kvm...
Vi har byggt 2 st relativt nyligen för ca 2 år sedan dock, lite norr om Stockholm. vi betalade runt 200.000 för ett på 10kvm och 160.000 för ett på ca 8 kvm. Företagen hade bkr behörighet och vi valde rättså standardsaker men dock bubbelhörnbadkar tex.
Detta ger ett ca pris på 20,000 sek/kvm för båda faktiskt men det var olika företag och olika offereeringsomgångar. Dock ockå ca 2 år sedan, priserna kan ha gått upp lite??
Detta ger ett ca pris på 20,000 sek/kvm för båda faktiskt men det var olika företag och olika offereeringsomgångar. Dock ockå ca 2 år sedan, priserna kan ha gått upp lite??
200.000kr för 10kvm låter extremt mycket.Byggis1976 skrev:Vi har byggt 2 st relativt nyligen för ca 2 år sedan dock, lite norr om Stockholm. vi betalade runt 200.000 för ett på 10kvm och 160.000 för ett på ca 8 kvm. Företagen hade bkr behörighet och vi valde rättså standardsaker men dock bubbelhörnbadkar tex.
Var det standardkakel (ca 400/m2)
Standard på toa, handfat osv.
Innan ROT,så nu skulle det kanske motsvara 150000. Det var dyrt kakel runt 800kr kvm och lite lyxig kommud med granitskiva mm
Vi har renoverat två badrum med topp resultat. båda på 8 kvm men det ena är med snedtak. pris per kvm hamnade på strax under 13000:-. Badrumsmöbler köpta från www.badshop.se (svedbergs) dock blandare och takdusch från Damixa. En bubbelbadkar för 2 är också installerad.
Kakel och klinker snitt 350 kr /kvm
Kakel och klinker snitt 350 kr /kvm
Liknande trådar
-
Göta energis ''priskollen'' - en scam?
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Prisvärt alternativ istället för Tomcat Edge slippapper?
Altan & Uteplats -
Daikin Caldo II XRH 40 - pris och placering (maj 2023)
Värmepumpar -
Vilka väggar kan vara bärande , och ca pris på att bära av dom
Byggnadsfysik -
Bandsåg Inca 342.186. Vad är rimligt pris?
Verktyg, Maskiner & Fordon