Vi har köpt en Geberit Duofix 82cm till vårat nya badrum. När jag skulle koppla ihop vattnet inne i cisternen så stötte jag på något märkligt, en o-ring på "fel sida" om en mutter. Med lite möda så pillade jag tillbaka o-ringen till insidan av muttern och monterade ihop allt.
Men när jag nu i efterhand kikar på en Geberit installationsvideo så ser jag ring-j#veln på fel sida om muttern även i den animerade videon. Jag inser att jag troligen gjorde fel som pillade in o-ringen i muttern, men vad jag absolut inte för mitt liv kan komma på är varför ringen ens finns med i konstruktionen?
Så ska jag nu pilla tillbaka den och låta den sitta som i den animerade bilden?
(Min gissning är att o-ringen är en så kallad tredje hand som ska underlätta vid montage då den håller muttern på rätt ställe)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men när jag nu i efterhand kikar på en Geberit installationsvideo så ser jag ring-j#veln på fel sida om muttern även i den animerade videon. Jag inser att jag troligen gjorde fel som pillade in o-ringen i muttern, men vad jag absolut inte för mitt liv kan komma på är varför ringen ens finns med i konstruktionen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Min gissning är att o-ringen är en så kallad tredje hand som ska underlätta vid montage då den håller muttern på rätt ställe)
Min gissniF Fredrichc skrev:Vi har köpt en Geberit Duofix 82cm till vårat nya badrum. När jag skulle koppla ihop vattnet inne i cisternen så stötte jag på något märkligt, en o-ring på "fel sida" om en mutter. Med lite möda så pillade jag tillbaka o-ringen till insidan av muttern och monterade ihop allt.
[bild]
[bild]
Tänk att man ibland tror att man är smart. Då pillar jag tillbaka den och låtsas inte om att jag tycker att den var onödig även som stopp =)richardtenggren skrev:
Klicka här för att svara