Byggahus.se

Gåva till byggare om man är riktigt nöjd? Förslag?

1. T
    Husägare Nivå 4
    Formulera ett diplom på att han är den bästa hantverkaren, människan, arbetsledaren, och att ni uppskattar hans arbete, rama in det snyggt, lägg till några bilder på ert hus och er själva, ge en stor bukett och en stor pralinask och en stor kram till det, så blir han rörd. Bilden kan han rama in och ha det hemma och titta på varje gång när han ska till jobbet.

2. V
    Medlem Nivå 2
    Missade nog att ge byggledaren något. Men de två killarna som var här mest bjöd jag på lunch (jag deltog) när det närmade sig slut, sedan fick de varsin flaska rom. Eftersom det var tillbyggnad kunde vi även förse dem med fredagsfika etc under byggtiden.

3. J
    Medlem Nivå 4
    Äh, varför inte ta i lite när man vill visa någon sin uppskattning. När Östra Nordstaden i Göteborg var färdigbyggd i slutet av 1960-talet var byggherrarna så nöjda med projektledarens arbete med detta gigantprojekt att de gav honom ett helt hyreshus vid Vallgraven med utsikt över Trädgårdsföreningen. Det kallar jag present det.

Redigerat 4 dec 2019 21:21
  4. G
    Medlem Nivå 7
    Alltså, det som uppskattas är att ni gör något för dem som visar på att ni uppskattar vad de gjort. Är det fortfarande pågående arbete så ordna några grillar och bjud på hamburgare och korv någon dag i slutet av entreprenaden. Ta gärna med några alternativ om det är så att det finns allergier och olika preferenser.

5. M
    Medlem Nivå 17
    Jag hade bakat en sats kanelbullar och gett dem till fredagsfikat.

• Laddar…
  6. MugAssMaz
    Självbyggare · Nivå 11
    Lundaknake.

• Laddar…
  7. raveper
    Hobbysnickare · Nivå 11
    Ge dem en halvdag ledigt, ta in en besiktningsman som går igenom bygget. Sen kan du med gott samvete ge dem ris eller ros.

• Laddar…
  8. S
    Medlem Nivå 13
    Har inte läst igenom tråden men kul att nån uppskattar ett bra jobb och vill ge nån uppskattning och tror det blir uppskattat vad än dom får tex en korg med godis och ett kort till de bästa byggarna.

9. Edin Majstoor
    Medlem Nivå 1
    Ännu mer pengar

10. B
    Medlem Nivå 1
    Smörgåstårta till hela gänget blir nog uppskattat

• Laddar…
  11. Fruberlundslantliv
    Medlem Nivå 2
    Känner likadant för våra snickare som har varit fantastiska under vår renovering men ratar förslagen om diverse sprit osv . Vi kommer nog ge en matkorg med lokalt producerade varor med lite hälsosamma alternativ då många av dem körde med proteinmat/drinkar osv.

12. D
    Medlem Nivå 13
    Ja, skippa spriten. Så jäkla vanligt med alkoholproblem ändå och när det finns så mycket annat att välja på så är det dumt att inte göra det. Tänker att det inte behöver vara någonting märkvärdigt. Bjud dom på en fin lunch på bygget, lite biobiljetter och glöm inte att skicka julkort och tacka!

• Laddar…
  13. G
    Medlem Nivå 1
    Vad menar du med"hoppat på lactos och glutentåget"?? Tror du att det är hittepå att man är allergisk?? Du har jäävligt tur om du inte är allergisk mot nånting!! Men än är det inte försent! Jag blev allergisk mot nötter när jag var 56!! Du ska fan inte håna sjuka människor!!!

14. J
    Medlem Nivå 4
    Krans på nocken och taklagsfest på bygget brukar vara uppskattat :) Ingen krans kan leda till att byggarna hänger upp en "gubbe" (atrapp) på en galge på taket, lite kul tradition faktiskt.

Var med på ett större bygge i Sthlm på 80-talet, då byggarn meddelade att det inte skulle bli någon taklagsfest. I samma veva invigde man söderledstunneln (som vi också varit med om att bygga) med pompa och ståt. Hehe, när första bilarna rullade in i tunneln kom våran gubbe nerdingalande i ett rep och hängde typ 3 meter över bilarna som körde in. Stort pådrag direkt, Radio Stockholm rapporterade direkt, polisen gjorde utryckning, vi satt i boden och asgarvade ... och ... sedan blev det ändring på byggherren, krans och taklagsfest annonserades snabbt :)

• Laddar…
  15. J
    Medlem Nivå 4
    Det var roligare förr, inte så PK då så man kunde skoja en hel del utan att folk tog illa upp, numera ska allt vara 100% PK, skämt missförstås med avsikt verkar det som ibland ...
    ... tagga ner lite tycker jag ... signaturen antyder ju att du är från Grums, Värmlänningar brukar ju riktigt bra sinne för humor enligt all den erfarenhet jag har av att vistat där 30% av året :)