6 976 läst ·
8 svar
7k läst
8 svar
Gasolbrännare
Var kan man köpa en billig gasolbrännare för att tex använda till mjuklödning?
Jag tror jag har en gasoltub av modell P11.
Ska egentligen inte mjuklöda utan tenna lite avkromade detaljer till en bil för omkromning, men jag antar att användningsområdet är detsamma...
Tack på förhand!
Jag tror jag har en gasoltub av modell P11.
Ska egentligen inte mjuklöda utan tenna lite avkromade detaljer till en bil för omkromning, men jag antar att användningsområdet är detsamma...
Tack på förhand!
Biltema har en helt ok fungerande gasolbrännare (17-608) för engångstuber, kostar 149kr och går nog att bygga om till P11-bruk men engångstuber är inte så fasligt dyrt heller, 17-614 är den stora tuben som räcker lite längre och kostar 39.90.
Engångstuber och P11 är väl helt olika saker. Engångstuber innehåller butan som ger lågt tryck och vid låg temperatur inget tryck alls. Riktiga gasoltuber innehåller propan och då är det ett helt annat tryck som skulle få slangen på den billiga engångsbrännaren från överskott att blåsa upp som en ballong.
Vi köpte en sats samma som på länken men från Swedol ( VT-12948 ) och den var praktisk om man klarar sej med minde grejer.
http://www.industritorget.se/kop/kop_annons.asp?Language=En&MenyVal=Verktyg&MaskID=11259
Den värmer en M16 mutter eldröd på under 1 minut och dessutom kan man använda flaskan upp och ned,något som annars är svårt med gasol.
http://www.industritorget.se/kop/kop_annons.asp?Language=En&MenyVal=Verktyg&MaskID=11259
Den värmer en M16 mutter eldröd på under 1 minut och dessutom kan man använda flaskan upp och ned,något som annars är svårt med gasol.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bränna altan och räcke/staket med gasolbrännare.
Altan & Uteplats -
Gasolbrännaren började ryka och droppa - vad hände?
Trädgårdsmaskiner -
koppar som gasolbrännare?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Utekök Med gasolbrännare hjälp!
Altan & Uteplats -
Reservdelar till Murrikka gasolbrännare
Altan & Uteplats