Har en Gardena klippare som verkar ha hängt sig vid firmware uppdatering. Är det någon som vet hur man nollställer/återställer den? Finns det någon resetknapp eller knappkombination för att återställa? Just nu står den bara i läge enligt bild 1. Har provat ta av batteriet och stänga av och på den. Har mailat gardena men någon som vet om man kan ringa, hittar inget nr. Mvh Simon
Testa med Husqvarna i Jönköping, har för mig att dom sköter all support därifrån för HQ, Gardena och McCulloch.
Konsumentkontakt: +46 (0)36 36 40 00
Alt. hör med ÅF där du köpte din klippare. Det är dit som tillverkarna vill att kunderna vänder sig i första hand.
Konsumentkontakt: +46 (0)36 36 40 00
Alt. hör med ÅF där du köpte din klippare. Det är dit som tillverkarna vill att kunderna vänder sig i första hand.
Första inlägget på detta forum, men tyvärr inget roligt...
Fick precis samma fel som ovan på en sprillans ny R130li.
Blev det någon lösning på detta problem eller var det bara att lämna in den?
/Daniel
Fick precis samma fel som ovan på en sprillans ny R130li.
Blev det någon lösning på detta problem eller var det bara att lämna in den?
/Daniel
Jag kan svara mig själv...
Har klipparen låst sig vid en uppdatering och får felmeddelande som ovan så är det bara till att lämna den till en serviceverkstad...
Har klipparen låst sig vid en uppdatering och får felmeddelande som ovan så är det bara till att lämna den till en serviceverkstad...
Har precis råkat ut för samma sak, stöldlarmet gick igång efter en stund när klipparen låg på rygg, och till sist stängde klipparen av helt mitt i firmwareuppdateringen. Konstigt att inte Gardenas instruktion för firmwareuppdatering varnar om detta...
Vad kan serviceverkstaden göra, är det byte av komplett styrenhet som gäller, eller?
Går det på garantin? Jag har ju följt instruktionen till punkt och pricka...
Vad kan serviceverkstaden göra, är det byte av komplett styrenhet som gäller, eller?
Verkstaden har andra serviceprogram som kan återställa och ladda på ny FW.A ansa1824 skrev:Har precis råkat ut för samma sak, stöldlarmet gick igång efter en stund när klipparen låg på rygg, och till sist stängde klipparen av helt mitt i firmwareuppdateringen. Konstigt att inte Gardenas instruktion för firmwareuppdatering varnar om detta...
Klicka här för att svara