Hej!
Har precis installerat min life 750.
Gjorde först en liten test för att se att den klarar några trånga passager, vilket den gjorde galant.
Men nu när jag dragit all kabel som jag vill ha det och försöker göra en test av guiden så åker den ut 3m (som jag ställt) åker till vänster en liten bit för att sedan snurra runt och följa guiden tillbaka till laddaren??

Någon som varit med om något liknade eller har någon idé?
Ska ut och testa mera så fort ungarna har lagt sig.

Gör du någon test eller sker detta vid klippstart?
Låt klipparen starta och göra en normal klippning och se vad som händer vid in och utgång.

Minns jag rätt kalibrerar man guiden genom att ställa klipparen riktad mot guiden så långt ut man kan mot begränsningskabeln. Sen ska klipparen hitta guiden och följa den tillbaka till laddaren. Det låter således som om du försöker kalibrera guiden från fel håll.

Edit: nä, där mindes jag fel. Var ju tvärt om.

Då låter det som något är felinstallerat. Lyser det grönt på laddststionen?

Den lyser med fast grönt sken, guiden korsar inga öar och är hyfsat säker att jag gått åt rätt håll runt alla öarna.
Ska flytta lite på laddaren och ändra lite på begränsningskabeln. Har den bakom en lekstuga med häcken direkt bevis så det är lite trångt.
Men det funkade när jag testade med "testtråden"
Ska även pröva en vanlig klippning men måste klippa ner gräset först så det får bli imorgon.
Men det jag tycker är lite skumt är att displayen säger söker även fast den hittar och följer guiden.

Problemet är löst! Efter en återställning så uppför den sig som den ska!

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S Seamountain skrev:
Problemet är löst! Efter en återställning så uppför den sig som den ska!
Jag har samma problem med min gardena life, hur gjorde du återställningen?

Om jag inte minns fel så finns det ett alternativ för återställning i menyn

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.