Är inne på att köpa ett garage- eller förrådstält för förvaring av utemöbler mm. Tältet kommer stå utomhus (såklart) och måste klara av regn och snö (bor i Stockholm). Efter att ha läst på lite verkar det som att det är PVC-duk minst 500g/m2 som gäller. Det är ett relativt litet tält på 2,4x3,6m som jag tänkt köpa. Har kollat på Toolport/Tältpartner (ett PVC800g/m2) och ett annat från Dancover (PVC500g/m2). Det är ganska dyrt tycker jag, ca 5000-6000:-, men om det är kvalitet som håller i åtminstone 5 år känns det ändå motiverat att köpa. Baserat på hur tälten ser ut på bilderna får jag bäst intryck av Toolport/Tältpartner.
Men efter att ha läst omdömen om framförallt Tältpartner/Toolport och även Dancover blir jag tveksam. Utöver leveransstrul och saknade delar verkar kvalitén vara rent sagt dålig när man läser dessa omdömen.
Någon här som har erfarenhet av dessa eller kan rekommendera något annat?
Grått Dancover PVC-tält, 2,4x3,6 meter, placerat på gräsmatta med ett rött trädgårdsverktyg inuti, mot en bakgrund av träd och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grått förrådstält från Tältpartner/Toolport uppställt utomhus. Inuti tältet står en svart bil parkerad. Det är höstlöv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mvh
Richard

Jag har 2 tält som är köpta på outl1. De har stått i 4 resp 2 år och det märks inte på dom än iaf. Är tjocka duken på 500g/m2 på dem. Kollade runt lite då jag köpte första tältet,och det verkar som alla tält i denna prisklassen är helt identiska. Så jag köpte helt enkelt där det var billigast. Många som haft problem med outl1 så tänk på det, men för mig har det fungerat bra.

• Gilla
RichardRR
  • Laddar…
Jag har ett 5x8m tält med PVC 500g/m2 (DC) som har stått i tre år.
Stropparna har tappat all form och jag bytt ut till buntband. Slitage på duken där vinden har släpat en port i marken. Ett spänne har släppt från duken. I övrigt är jag nöjd, definitivt värt det för mig, skotrar, slunga, fyrhjuling, åkklippare, vinter/sommar-hjul, symaskin(🤔), diverse bra-och-ha prylar. Total oordning 🙄
Se till att ta bort snön så snart som möjligt. Jag har sett en del raserade tält efter en natt med blötsnö.

• Gilla
RichardRR
  • Laddar…
Köpte via Tältpartner nu. 5999:- för 2,4x3,6m PVC800 duk. Vi får se när tältet kommer om det är skräp eller inte.
Tittade på att bygga något själv som alternativ, som man dessutom då ska kunna montera upp/ner varje år. Kändes som bara materialkostnaden för hembygge blev avskräckande...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.