3 558 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Garageportmotor slutat fungera - är det kört?
Hej!
Jag märkte idag att mina garageportmotorerna (aperto 868 L) har slutat fungera. Det ser ut som att de inte orkar dra porten och stannar efter knappt 10 cm.
En av dem har strulat till och från (porten inte stängt helt och fick öppna och stänga den igen) men den andra har jag knappt använt.
Kan det bero på kyla (det har varit flera veckor med -20 och garaget är oisolerat).
Är det kört? Bara att byta dem eller vad kan man göra? Någon annan som har haft problem?
Jag märkte idag att mina garageportmotorerna (aperto 868 L) har slutat fungera. Det ser ut som att de inte orkar dra porten och stannar efter knappt 10 cm.
En av dem har strulat till och från (porten inte stängt helt och fick öppna och stänga den igen) men den andra har jag knappt använt.
Kan det bero på kyla (det har varit flera veckor med -20 och garaget är oisolerat).
Är det kört? Bara att byta dem eller vad kan man göra? Någon annan som har haft problem?
Hej!I ilcretzzo skrev:Hej!
Löste du det? I så fall, hur?
Har också två garageportar med Aperto 868 L, och en av dem dog i öppnat läge idag. Inget händer när man försöker öppna/stänga.
Mvh,
Andreas
Hej.lens skrev:
Ja, jag löste det. Jag fick montera ner systemet och torka + slipa kontakterna mellan motorenheten och C-skenorna. En del vatten, fett och röst där var tydligen problemet.
Min styrenhet var inte helt död (lyste fortfarande) utan bara motorenheten inte tog kommandot.
Hoppas det hjälper.
Tack! Får prova samma sak imorgon då.I ilcretzzo skrev:
Klicka här för att svara