Byggahus.se

Garageport med dörr

1. P
    Medlem · 9 inlägg

petter1959

Medlem
    Vem säljer garageportar med inbyggd dörr????
    Jag och många med mig har ju hobby el likn. i garaget och måste
    följaktligen springa ut och in i garaget, sommartid går väl an men vintertid så vill man ju inte släppa ut den goa värmen genom att öppna en stor port varje gång man ska in /ut
    Nän som vet ??
    Mvh Peter ::)

2. S
    Medlem · 456 inlägg
  3. galento
    Medlem · 1 472 inlägg

Re: Garageport med dörr

Kolla Edsbyporten,de har en vipp-port med inbyggd gångdörr,fick infoblad från dom för en stund sen.De takskjut portar med dörr jag sett har varit ganska "rangliga",borde bli mkt stadigare med dörren i en vipp-port.

4. D
    Medlem · 168 inlägg

dwedin

Medlem

de flesta tillverkare säljer med dörr integrerad i porten som tillbehör, dock brukar det kosta mycket extra att välja till denna lösning...
    Du kan även oftast beställa en sidodörr i samma stil som din port, kollade upp detta till mina Novoferm portar, men sidodören de tillverkar kostade ca. 9000, vilket var svårt att motivera när byggmax ytterdörrar kostar mindre än hälften...
    Motiveringen till det höga priset var att de säljs i så små volymer och därför blir priset därefter!

5. galento
    Medlem · 1 472 inlägg

Skall undersöka vad en garageport med infälld gångdörr kostar,vi behöver ändå köpa garageport så slipper vi ta upp ett hål för gångdörr i väggen passar det oss bra,dessutom blir det mer "väggplats" inuti när gångdörren sitter i porten,verkar praktiskt i teorin iallafall.

6. galento
    Medlem · 1 472 inlägg

Fick prisuppgift från Edsbyporten på vipp-port med infälld gångdörr strl 25-21,pris för denna är 18.435:- inkl.moms.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.