Jag har ett källargarage med indragen öppning. Ovanför denna öppning blir det en rejäl köldbrygga i golv-golv/vägg-vinkeln. Förutom obehaget med kallt golv så bekymrar jag mig för kondens och mögelproblem. Men har inte sett detta så det kanske inte är så farligt. Har dock inte kontrollerat djupare än till undergolvet/spont. Nu när det är runt nollan så ligger temperaturen i golv/väggvinkel på 10C och rummet 20C.
Finns det någon rimlig chans att komma tillrätta med detta eller i alla fall minska problemet?
Finns det någon rimlig chans att komma tillrätta med detta eller i alla fall minska problemet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytta ut garageportenF _Fredrik_R skrev:Jag har ett källargarage med indragen öppning. Ovanför denna öppning blir det en rejäl köldbrygga i golv-golv/vägg-vinkeln. Förutom obehaget med kallt golv så bekymrar jag mig för kondens och mögelproblem. Men har inte sett detta så det kanske inte är så farligt. Har dock inte kontrollerat djupare än till undergolvet/spont. Nu när det är runt nollan så ligger temperaturen i golv/väggvinkel på 10C och rummet 20C.
[bild] [bild]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Stämmer det att detta inte går att lösa utan avvikelse/notering?
Badrum -
Hur får man bort getingar bakom platonmattan?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Tappvattenledningar från 2011 läcker
Vatten & Avlopp -
Går inte att spola två gånger?
Vatten & Avlopp -
Kan kommunen tvinga en fastighetsägare att klippa gräset?
Juridik