Hej , mitt namn är Philip och jag funderar på att förvärva en fastighet som stått med färdigt klimatskal samt tak och grundplatta men sedan gick företaget som byggde i konkurs, och fastigheten har stått utan fönster och dörrar samt värme tillförsel i ca 1 år. Det har vuxit mögel och frågan är om det går att åtgärda detta..? Skickar med lite bilder hoppas på vägledning.
//Philip
//Philip
Medlem
· Västernorrland
· 10 715 inlägg
Dylika svartprickar spelar ingen roll. Är inget man måste "sanera" Bygg klart så det blir tätt och måla allt så kommer inte det där att påverka nåt.
Akta dig! Snart kommer han Sven-Olof eller vad han hette och förklarar att minsta mängd gammalt torrt svartmögel i konstruktionen innebär livsfara och snar död.S Stefan1972 skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 715 inlägg
Möglet kan jag säga är det minsta bekymret med den där ”byggnaden”. Den har stått sedan 2019 och det finns väldigt mycket man bör ha koll på innan man tar sig an det där projektet. (Bor i området så har sett en del)P PhilHan79 skrev:Hej , mitt namn är Philip och jag funderar på att förvärva en fastighet som stått med färdigt klimatskal samt tak och grundplatta men sedan gick företaget som byggde i konkurs, och fastigheten har stått utan fönster och dörrar samt värme tillförsel i ca 1 år. Det har vuxit mögel och frågan är om det går att åtgärda detta..? Skickar med lite bilder hoppas på vägledning.
//Philip
Hej, intressant att du skriver till mig kan du berätta mer för jag håller på att förvärva den och undrar om du har information som skulle kunna vara mig till hjälp ? MvhCarl_sson skrev:
Carl_sson skrev: