Hej!
Jag håller på att göra lite mindre förändringar i köket och skulle vilja ta bort bärlisten som sitter under köksskåpen och istället ha kakel hela vägen upp. Jag undrar om det går att göra utan att det påverkar bärigheten i skåpen? Det är ett kök från 90-talet, så det sitter inte på en hängskena som nyare kök ofta gör. Skulle det kanske vara möjlighet att sätta ett vinkelbeslag för bänkskiva under skåpen istället, eller blir det för klent? Länkar nedan till en sådan jag tänker:
https://www.bauhaus.se/vinkelbeslag...MI2oHrnKvP9QIVywCiAx2UbQWYEAYYAiABEgImD_D_BwE
Hälsningar,
Teresa
Jag håller på att göra lite mindre förändringar i köket och skulle vilja ta bort bärlisten som sitter under köksskåpen och istället ha kakel hela vägen upp. Jag undrar om det går att göra utan att det påverkar bärigheten i skåpen? Det är ett kök från 90-talet, så det sitter inte på en hängskena som nyare kök ofta gör. Skulle det kanske vara möjlighet att sätta ett vinkelbeslag för bänkskiva under skåpen istället, eller blir det för klent? Länkar nedan till en sådan jag tänker:
https://www.bauhaus.se/vinkelbeslag...MI2oHrnKvP9QIVywCiAx2UbQWYEAYYAiABEgImD_D_BwE
Hälsningar,
Teresa
Renoverare
· Skåne
· 7 711 inlägg
Precis som Marwet skriver så är det inga problem att plocka bort den.
Det är ingen bärlist utan en s.k kakellist som var väldigt vanligt som utfyllnad på 80 och 90 talet framförallt.
Allt för man skulle slippa skära kakel samt för att få något att hänga saker i.
Det är ingen bärlist utan en s.k kakellist som var väldigt vanligt som utfyllnad på 80 och 90 talet framförallt.
Allt för man skulle slippa skära kakel samt för att få något att hänga saker i.
Liknande trådar
-
Både huvudsäkring och automatsäkring i centralen går, är det rätt kopplat?
El -
Varför går det inte att sänka värmen - anslutet till fjärrvärme
Värme allmänt -
Vad är det jag ska använda för att förlänga dessa slangar?
Vatten & Avlopp -
Byta spis: Stickpropp med tre pinnar och en platt - Går det att byta mot: Stickpropp med fyra pinnar och en platt?
El -
Går det att skarva led-lister med vanlig kabel?
Belysning