Vi har köpt nytt hus där det är en konstig backsplash som ser ut som rostfritt stål. Osäker på vad det är för material. Man kan se att det har varit vitt kakel från början och att det har fästs två skivor ovanpå.
Vi vill gärna ha kaklat, men vill inte bända loss det som sitter eftersom det är gipsvägg och vi vill inte behöva göra om hela väggen.
Min fråga - går det att kakla utanpå det stålplattan, eller kommer det inte fästa?
Vad finns det för alternativ? Tunnare mosaik?
Vi vill gärna ha kaklat, men vill inte bända loss det som sitter eftersom det är gipsvägg och vi vill inte behöva göra om hela väggen.
Min fråga - går det att kakla utanpå det stålplattan, eller kommer det inte fästa?
Du får köra med typ dessa. https://www.bauhaus.se/sj-haft-crys...fStkrdtxGVutUWizOShQsps1lwh23H3BoCmCEQAvD_BwE
Okej. Jag har kollat på dessa https://www.bauhaus.se/mosaik-sjalvhaftand-stoneoptic-carray-29x29-5cm
Någon som erfarenhet av självhäftande vinyl / pvc kakel? Jag har läst recensioner och verkar som att många har problem med att släpper snabbt.
Någon som erfarenhet av självhäftande vinyl / pvc kakel? Jag har läst recensioner och verkar som att många har problem med att släpper snabbt.
sätt kaklet i sättlim typ PL400 så lär det sitta kvarS sofia danielsson skrev:Vi har köpt nytt hus där det är en konstig backsplash som ser ut som rostfritt stål. Osäker på vad det är för material. Man kan se att det har varit vitt kakel från början och att det har fästs två skivor ovanpå.
Liknande trådar
-
Går det att lägga på en våning till på en "sportstuga" från 60-talet?
Lösvirke & Timmerhus -
Bättre köpa andras el och tjäna pengar på det?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Kyl/frys vägg i vägg med sovrum. Går det att ljudisolera?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kan jag byta sätt att behandla mitt tryckimpregnerade trädäck, efter att jag tidigare har kiselbehandlat det?
Altan & Uteplats -
Torp med timmerstockar som är trasiga. Se gärna bilderna och informera mig gärna om detta går att laga, byta ut och kostnad?
Fritidshus