1 070 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Går att spela upp Spotify på förstärkaren fast jag inte är på nätverket
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Funderar på om det är en säkerhetsrisk då jag upptäckte att NAD förstärkaren går att spela upp på även om man inte befinner sig på hemmanätverket. Det är endast den som är tillgänglig utanför nätverket, inga andra enheter.
Klart det är en säkerhetsrisk när dina prylar under oklara förhållanden fjärrstyrs av någon dator någonstans på Internet. En risk som folk i allmänhet tyvärr inte inser vidden av, och därav är sådana molnlösningar idag allmänt accepterade och en för funktionen nödvändig del i alla möjliga produkter.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 965 inlägg
Du kan gå in och ändra det i Inställningar -> appar och enheter -> Synlighet för lokala enheter.P Peter_K skrev:
Det är ju via Spotify connect det visas i appen och nej, det är inte säkerhetsrisk. Spotify måste ju ha kontakt med din förstärkare för att kunna spela upp musik.
Man brukar kunna se de senaste enheterna man spelat upp på. Jag har tex 4 av 12 synliga just nu.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 907 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 907 inlägg
Tack nu syns den inte längre om jag stänger av Wifi på mobilen. Upptäckte det då min dotters pojkvän skulle spela hemma på deras förstärkare men han valde vår och satte på musiken på full volym hemma hos oss 🤣Ossian K Olsson skrev:
Du kan gå in och ändra det i Inställningar -> appar och enheter -> Synlighet för lokala enheter.
Det är ju via Spotify connect det visas i appen och nej, det är inte säkerhetsrisk. Spotify måste ju ha kontakt med din förstärkare för att kunna spela upp musik.
Man brukar kunna se de senaste enheterna man spelat upp på. Jag har tex 4 av 12 synliga just nu.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 965 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 965 inlägg
Klicka här för att svara