Hej!

Har sprungit in i mitt snickeri-intresse och vill rivstarta med att börja bygga lite egna möbler.
Det finns en stol som jag kommer använda som grundidé och jag tänkte be om er hjälp med att identifiera de gångjärn eller beslag(Osäker på vad det är/heter) som sitter på den befintliga stolen.

Här är en bild på dem:
Metallgångjärn på ihopfällbar trästol, detallbild på beslag mellan stolens ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna stol går alltså att fälla ihop. Jag är alltså på jakt efter detta gångjärn/beslag :)
Så om någon vet vad det är/heter får ni gärna upplysa mig om det. En länk till webbplats där man kan titta och kanske t.o.m. beställa dem skulle uppskattas väldigt mycket!

Det där är nog inget som går att köpa i butik rakt av utan det är en specialtillverkad bit för just den stolen.
En rejäl borrmaskin, en bågfil och en slipmaskin av nått slag så kan du tillverka den själv. Alternativt går du till närmaste verkstad som har metallbearbetning så hjälper de dig. (Tips här: om det finns en gymnasieskola i närheten med industrilinjen så kanske de kan hjälpa till med ett proffsigt resultat :) )

• Gilla
Thron
  • Laddar…
D dennis_f skrev:
Det där är nog inget som går att köpa i butik rakt av utan det är en specialtillverkad bit för just den stolen.
En rejäl borrmaskin, en bågfil och en slipmaskin av nått slag så kan du tillverka den själv. Alternativt går du till närmaste verkstad som har metallbearbetning så hjälper de dig. (Tips här: om det finns en gymnasieskola i närheten med industrilinjen så kanske de kan hjälpa till med ett proffsigt resultat :) )

Alright, stort tack för infon! :) Låter som min vanliga tur med andra ord hahaha.
Har mailat tillverkaren av stolen på bilden för att höra om det är något som de kan sälja separat eller om de vet ifall det går att få tag på annat håll. Så får hålla tummarna för det!

• Gilla
dennis_f
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.