Har hållt på och kikat på övervåning där ett par lampor blinkar.
Går inte att bryta strömmen till dessa uttag, fulkopplat någonstans misstänker jag.
Har tagit ur varenda propp utan att strömmen bryts där.
Nu då till min fråga, det sitter två jordfelsbrytare under proppskåpet.
En gammal och en nyare, jag är osäker på hur den gamla ska stå i för läge.
Jag misstänker att det är ful gjort även här för hur jag än trycker på bägge två så är det inget som bryter i huset.
Går inte att bryta strömmen till dessa uttag, fulkopplat någonstans misstänker jag.
Har tagit ur varenda propp utan att strömmen bryts där.
Nu då till min fråga, det sitter två jordfelsbrytare under proppskåpet.
En gammal och en nyare, jag är osäker på hur den gamla ska stå i för läge.
Jag misstänker att det är ful gjort även här för hur jag än trycker på bägge två så är det inget som bryter i huset.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 53 312 inlägg
Jag tror att det är något i stil med ett motorskydd.
Moderator
· Stockholm
· 53 312 inlägg
Den andra är en personskyddsautomat, kombinerad säkring och jordfelsbrytare den skyddar en grupp, gissar att den skyddar ett värmegolv i badrummet?
Det är ett motorskydd och för en liten motor. Du kanske har någon fläkt där. Det är ovanligt med trefasiga små fläktar eller pumpar vid tiden skyddet är från men det kanske är bytt eller så är det som matats bortkopplat.Kluven skrev:
Oavsett behöver du inte tänka på JFB i detta fallet.
Det du försöker slå av matas nog från en annan central någonstans. Så du får leta lite noggrannare.
Förutsatt att du verkligen slagit av allt som går i centralen du nämner.
Passa på att märka upp det ordentligt när du kommer på det. Låter som det finns brister i dokumentationen där.
Förutsatt att du verkligen slagit av allt som går i centralen du nämner.
Passa på att märka upp det ordentligt när du kommer på det. Låter som det finns brister i dokumentationen där.
Stäng av med huvudbrytaren, om det inte slocknar då så matas det från annan centralKluven skrev:

hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 474 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 474 inlägg
RadonfläktGK100 skrev:
Dräneringspump
eller något som inte längre finns , oljebrännare
Vad baserar du det påståendet på?J jonaserik skrev:
Det syns tydligt att höger kabel är en 4G (osäker på arean men troligtvis 1.5) så mest troligt 3-fas då märkströmmen är så låg.