Jag kan ingenting om el och har ett gammalt proppskåp i förrådet utan jordfelsbrytare. Vill sätta in en pump till en mindre pool i ett eluttag på utsidan av förrådet (i vår carport). Förstår så mycket att pumpen ska vara kopplad till en jordfelsbrytare.
Kan jag temporärt köpa en sån där separat jordfelsbrytare som jag sätter i eluttaget och därefter sladden till pumpen eller är det inte säkert nog?
Ska be en elektriker kolla på möjligheten att sätta in jordfelsbrytare i elskåpet (i samband med lite andra elarbeten) men kommer inte ske just exakt nu.
Kan jag temporärt köpa en sån där separat jordfelsbrytare som jag sätter i eluttaget och därefter sladden till pumpen eller är det inte säkert nog?
Ska be en elektriker kolla på möjligheten att sätta in jordfelsbrytare i elskåpet (i samband med lite andra elarbeten) men kommer inte ske just exakt nu.
Ser ut som att det är inkommande till hela fastigheten så elektrikern sätter enkelt in en JFB i detta utrymmeS sofblo99 skrev:Jag kan ingenting om el och har ett gammalt proppskåp i förrådet utan jordfelsbrytare. Vill sätta in en pump till en mindre pool i ett eluttag på utsidan av förrådet (i vår carport). Förstår så mycket att pumpen ska vara kopplad till en jordfelsbrytare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gammal bandläkt utan råspont
Tak & Vind -
Ta bort gammalt golvlim utan att skada klinker
Golv -
Gammal Brenderup båttrailer utan(?) hjullager
Verktyg & Maskiner -
Skärmtak utanför 35 år gammalt uterum
Utbyggnad och tillbyggnad -
Kan man ersätta gammal termostat till ny utan byta nåt annat ? Olika f