Byggahus.se

Gammal diskbänk med gammalt avlopp, nytt avlopp kräver nytt större hål

434 läst  9 svar

1. U
    Medlem Nivå 3
    Hej
    Jag har en halvgammal diskbänk med halvgammal standard för avlopp
    Det ser ut så här:
    disk gammal.JPG
    Jag önskar byta till denna standard:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    disk ny.JPG

Vad finns det för hålstansar som är lämpade och behöver man sen flänsa till diskbänken för att få rätt avrinning och fall när man monterar senaste standardens silar.

Nån som kan tipsa om var man kan köpa dessa verktyg eller hyra dessa verktyg i Stockholmstrakten.

2. J
    Medlem · Nivå 7
    NY diskbänk, då blir det nytt vattenlås att ansluta mellan hoar och avlopp, inget annat behöver göras om jag uppfattat rätt vad du vill göra

3. U
    Medlem Nivå 3
    Beklagar
    Jag var otydlig
    Jag vill ha nya vattenlås i gammal diskbänk
    Jag behåller den gamla diskbänken
    Därav behovet av större hål och försänkning

4. J
    Medlem · Nivå 7
    OK att göra om den gamla till nya rensgaller är nog inget man ger sig på normalt, jag har inte sett det. Klart allting går men är nog lite överkurs. Vet inte om det finns eller var som man kan hitta delarna

5. U
    Medlem Nivå 3
    Det jag tror behövs är en hålstans, inte 35 mm utan drygt det dubbla
    Och
    En liknande som fasar kanterna så de böjer sig ner lagom mycket

6. J
    Medlem · Nivå 7
    Det finns stansar som är stora, kostar många pengar, hör med någon röris om det finns att låna samt vilken sorts vattenlås och övriga delar som behövs

7. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Jag har ingen hjälp att ge, men är nyfiken:
    Varför alls ändra en fungerande avloppslösning?

8. U
    Medlem Nivå 3
    För att jag vill montera prylar som med stora standardens infästning och det har inte min gamla diskbänk så antingen byter jag diskbänk, och den sitter bakom kaklet, eller så förstorar jag hålet.
    Oavsett vilket så är det en del jobb...

9. U
    Medlem Nivå 3
    Japp jag tänkte att det borde finnas och hoppades på tips om var jag ska leta. Får ringa rörfirmor.

10. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Ja, du har säkert dina skäl, även om jag inte förstår vad det är för "prylar" du skall montera.

Fast den typen av bottenventiler/-silar du visade i bilden har jag aldrig tyck vara särskilt bra.
    Bökiga att rensa framför allt.