Jag försöker skapa och bevara ett gammalt kök i fritidshuset. Jag vill använda mig av en gammal Bacho köksfläkt som är förberedd att fästas just i imkanalens rektangulära hål.
Nu har jag upptäckt att motorn i den inte är ok, så den skulle jag behöva byta, så är det någon som har koll på vad man kan ersätta originamotorn med så vill jag gärna veta
Nu har jag upptäckt att motorn i den inte är ok, så den skulle jag behöva byta, så är det någon som har koll på vad man kan ersätta originamotorn med så vill jag gärna veta

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir till att plocka ner den i atomer och se om det finns något som säger fabrikat/modell e.t.c. på motorn och söka på det. kanske det går att hitta. Den typen av fläkt gick ur tiden för många år sedan. Och finns inte som begagnad i världen.
Medlem
· Sörmland och stan
· 28 044 inlägg
Blir svårt att hitta den, kan vara var som helst i härvan och den är lackad. Det går att få den omlindad men är inte gratis, inte lönsamt att linda om en motor under 7,5 kW. Då har du öppnat den, ett foto på delarna kan ge svar.K Kurtivan skrev:
De där växer ju inte på trän precis!K Kurtivan skrev:Jag försöker skapa och bevara ett gammalt kök i fritidshuset. Jag vill använda mig av en gammal Bacho köksfläkt som är förberedd att fästas just i imkanalens rektangulära hål.
[bild]
Är det inte en känd designer som ritat den? Sigvard Bernadotte?
Har iaf en likadan. Höll utkik i 3år innan jag hittade en i skapligt skick för 1000kr.
Din ser fin ut. Jag hade letat efter någon som kan renovera den.
Kanske någon "hobby entusiast" eller liknande.
Men visst, kostar det många tusenlappar så tvekar man ju.
Klicka här för att svara