Hej!
Vi köpte ett gammalt torp förra året och håller just nu på med renovering av fönster. Torpet är helt kallställt och har varit så de senaste fyrtio åren
Vi tog ut några fönster i lördags och skrapade ren dessa grundligt. De har nu stått inne i värmen i vår villa i väntan på olja och färg. Upptäckte nu att båda bågarna har slagit sig ganska ordentligt.
Vad ska man göra för att det inte ska bli så med övriga fönsterbågar? Och kan man hoppas på att de som redan slagit sig ska bli bra när jag tar ut dem till verkligheten igen?
Följ gärna renoveringen på https://www.youtube.com/channel/UCq3f09kCc-5iPmcPiQsNYQA
/Fredrik
Vi köpte ett gammalt torp förra året och håller just nu på med renovering av fönster. Torpet är helt kallställt och har varit så de senaste fyrtio åren
Vi tog ut några fönster i lördags och skrapade ren dessa grundligt. De har nu stått inne i värmen i vår villa i väntan på olja och färg. Upptäckte nu att båda bågarna har slagit sig ganska ordentligt.
Vad ska man göra för att det inte ska bli så med övriga fönsterbågar? Och kan man hoppas på att de som redan slagit sig ska bli bra när jag tar ut dem till verkligheten igen?
Följ gärna renoveringen på https://www.youtube.com/channel/UCq3f09kCc-5iPmcPiQsNYQA
/Fredrik
Hej. Har samma problem med ett av mina nyrenoverade fönster från -39. Det yttre fönsterbladet i har slagit sig så att ett är en glipa på ca 5-7 mm i mitten av fönstret. Det inre bladet är helt plant.. Min första tanke var att skruva ihop dem - men det känns ganska brutalt - dessutom måste man ju komma åt ich dela på fönstret minst 2 ggr per år för att tvätta dem?F Fredrik Estman skrev:Hej!
Följ gärna renoveringen på [länk]
/Fredrik
Hittade du nån lösning?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur renovera gamla fönster med speglar?
Fönster & Dörrar -
Hur renoverar/fräschar jag upp gamla fönster snabbast och enklast?
Fönster & Dörrar -
Grund och vinkel på växthus av gamla fönster
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Växthus av gamla fönster
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur har ni renoverat gamla gjutjärnsfönster? (GIGANTISKA!)
Byggnadsvård