Ber om ursäkt om det varit uppe innan, men inte sett det postat här själv än iaf. Jag vet inte riktigt om man skall glad och inspireras, bli deprimerad och bara avundsjuk och tappa lusten att gå ut till sitt eget krypin. Oavsett så kan man nog iaf fascineras...

Bland alla verktygsnördar som hänger här så kan det var rätt spännande klipp kanske, jag har då aldrig sett något så "over the top" iaf.

Sägs det inte "Flest verktyg när han dör vinner..." Jag undrar om inte den här killen är runner up på att knipa den platsen. :surprised::crysmile:

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
M Larsson och 4 till
  • Laddar…
Varför så många dubbletter? När behöver man tre bandsågar i bredd?

useless useless skrev:
Varför så många dubbletter? När behöver man tre bandsågar i bredd?
Bra fråga.. jag har två bandsågar på mina 8kvm verkstad..ett brett och ett smalt band monterat..

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Bra fråga.. jag har två bandsågar på mina 8kvm verkstad..ett brett och ett smalt band monterat..
Alltså behöver du en till för mellanbandet, det blir tre sågar! ;)

//Ronnie

Det är väl samma tankegångar som med vinkelsliparna. Det är skönt att ha flera, en med kapklinga, en med flapdisc och en med slipskiva. Bara att ta nästa istället för att fippla med skivbyte. Och det tar ju garanterat längre tid att byta sågblad på bandsågen än att byta slipskiva :D Så det går väl definitivt att motivera ur ett användarperspektiv, motivera det ekonomiskt är kanske inte lika lätt.... men det verkar ju inte vara något hinder i just det här fallet. Här sitter en annan och har svårt nog att motivera en enda bandsåg även om det verkligen står på önskelistan :crysmile: Sen är det såklart en värld av skillnad om man bedriver en verksamhet med prylarna eller bara har det som hobby.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ja detta med platsen för maskiner, å inköpet är 2 bränande punkter tycker jag. Visst finns viljan till att utveckla sin verkstad, men min fru hon vill inte....
Så visst det är kul att titta på auktioner, lägga ett bud (å förhandla ibland om det innan) eller fler. Men att försvara att det behövs 3 bandsågar, nää det anser jag vara lite galet. Däremot "ful såg", kontra fin såg, ja där finner jag en mening.

I ärlighetens namn är jag övertygad om att de flesta klarar sig med en bandsåg.
Har själv just nu tre stycken men ska sälja av de två mindre även om jag gärna skulle vilja ha en stor och en liten för kurvor; utrymmesbrist är anledningen.

Har man inte plats för mer än en bandsåg får man väl byta blad ibland vid behov, that's life...

//Ronnie

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Ja livet är hårt ibland

Money Is Not an Issue,

tycks vara det genomgående temat!

Trevlig Midsommar!
Dag

• Gilla
1
  • Laddar…
Med sådär oerhört mycket pengar att lägga i blöt tycker jag faktiskt att många maskiner är i klenaste laget. Han borde ha kunnat få bättre utbyte för pengarna.

• Gilla
Garderobssnickarn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.