Byggahus.se

Gärdsgård till rimligt pris?

1. P
    Medlem Nivå 1
    Hej,

jag måste anlägga ca. 65 m. staket och jag vill att det ska vara en trägärdsgård. Det finns en mängd olika företag som sysslar med detta men jag har inte mycket pengar att lägga på ett staket. Det är dock bara gärdsgård som jag ser som aktuellt för trädgården.

Det finns företag som lovar pris mellan 300-400 kr/m inklusive moms, och det kan jag ha råd med. Samtidigt så vill jag ju inte anlägga något undermåligt bara för att jag har ont om pengar.

• Finns det någon som har en positiv erfarenhet av något företag som anlägger en bra gärdsgård till ett pris i den nivån?

Är det kanske aktuellt att anlägga själv? Finns det något företag som säljer materialet löst?

2. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
    "Företag som säljer materialet löst" brukar kallas skogsägare. ;) Råmaterialet är granvirke som växer för långsamt. Vår familj levererar en hel del till en lokal gärdesgårdbyggare i Rävlanda, öster om Göteborg. Han gör jobb över hela Västsverige.

3. K
    Medlem Nivå 2
    Försöker väcka en gammal tråd till liv. Byggaren i Rävlanda, har du något namn eller kontaktinfo till honom? Detta är aktuellt för mig och bor nära Rävlanda.

4. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
    Fick dubbelkolla med farsgubben och det var tydligen länge sedan vi leverade till Rävlanda-gubben. De senaste 20 åren har det varit till Öjerssons i Öjersbo (söder om Inseros och Eskilsby). 15 minuters bilväg från Rävlanda. De är de enda som finns kvar i västra Sverige.

http://ojerssonsstaket.se