Det är (har varit, regn idag, välbehövligt) härliga kvällar för att sitta utomhus och snacka, liten härlig bris och det magiska ljuset gör att jag aldrig vill gå in. Runt om i villaområdet pågår sammankomster av olika slag som det alltid gör den här tiden på året och kanske speciellt i år av flera orsaker - vi har levt med Covid19 i två säsonger och inte kunnat umgås, och varma vindstilla kvällar är inte så många under en säsong här i Sverige.
Ja, en måste tåla/acceptera diverse ljud från grannar oavsett om en bor i flerfamiljshus eller villaområde men jag skulle aldrig ens kommit på tanken att starta "ett oljud" efter kl 19 en fredagskväll på sommaren...
189 433 läst · 1 942 svar
189k läst
1,9k svar
GAAAAHHHH!!!
-
-
3 jul 10:31 #1607
I våras var det jag som var grannen som (till mitt försvar lite före 22 i alla fall) ”bara” lite snabbt skulle skulle teststarta båtmotorn på land. Visste att det knappast skulle vara tyst men hade kraftigt underskattat hur mycket det skulle låta med start ovan vatten…
fick denna av grannen (som också är en barndomsvän)
Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
Så inte gaaaahhhh för mig utan för de runt omkring mig…- Laddar…
-
3 jul 10:45 #1608
gaaaahhhh
Qliro är lika värdelöst som Klarna….. går inte att betala med kort utan att registrera sig med alla personuppgifter- Laddar…
-
3 jul 14:47 #1609
- Laddar…
-
Medlem · skåne · 567 inlägg 3 jul 15:223 jul 15:22 #1610
-
3 jul 15:37 #1611
Absolut benägen att rikta ett STORT GAAAAHHHH till dessa mellanhänder som Qliro/Klarna osv.
Lyckades med konststycket att betala en extra faktura på grund av att jag missade att trycka på "Hanterad" och då i panik när jag fick påminnelsen att betala åter samma faktura. Och med all det förde med sig så blev det ett inkasso, som nu via telefon med banken lyckligtvis är avskriven. Men ändå, VAD är det för smidighet att låta en extra mellanhand få ta hand om ens affärer. GAAAAAHHHH! Ser bara vad det är som händer nu med vändande konjunktur och inte desto mindre redan vad som tidigare hänt med dessa funktioner. Vad ska det mynna ut i framöver? Nä: TRIPPEL-GGGGGAAAHHHHH till de som berörs.- Laddar…
-
Medlem · skåne · 567 inlägg 3 jul 15:41
-
3 jul 15:50 #1613
Gaaaaahhhhh Klarna/Qliro är ju inte frågan om det fungerar bra….. vill jag betala direkt med kortet ska jag inte behöva registrera mig som kund hos ”tredjepart” för att kunna betala?
Annat är det väl om man vill få faktura/delbetala…… då ”köper” ju Klarna/Qliro ”skulden” av handlaren- Laddar…
-
3 jul 17:30 #1614
-
3 jul 17:43 #1615
GAAAAHHH!!
När man inser att man blivit äldre inte klarar av super Mario 3 längre
Va det verkligen såhär svårt.....- Laddar…
-
3 jul 17:58 #1616
- Laddar…
-
-
Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 12 167 inlägg 3 jul 18:41
Nötegårdsgubben
Skogsägare- Stockholm och Smålands inland
- Medlem feb 2017
- 12 167 inlägg
- 21 707 gillningar
- 576 bilder och filmer
3 jul 18:41 #1618
Efter att ha insett hur usel jag är på nya Mario-spel vågar jag för övrigt inte återvända till dom gamla.- Laddar…
-
3 jul 19:44 #1619
GAAAAHHH!!! -Där kom det!- Laddar…
-
3 jul 20:24 #1620
Och berätta för mig hur man betalar med kort utan att Qlira blir inblandat?
Nu åkte jag nästan en timme enkel väg för att mötas av en tom hylla och slut på lagret trots ett lagersaldo på flera i lager
GAAAAAAHHHHH- Laddar…