Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

GAAAAHHHH!!!

1. Maria T
    Nöjd · Stockholm · 1 254 inlägg
    Det är (har varit, regn idag, välbehövligt) härliga kvällar för att sitta utomhus och snacka, liten härlig bris och det magiska ljuset gör att jag aldrig vill gå in. Runt om i villaområdet pågår sammankomster av olika slag som det alltid gör den här tiden på året och kanske speciellt i år av flera orsaker - vi har levt med Covid19 i två säsonger och inte kunnat umgås, och varma vindstilla kvällar är inte så många under en säsong här i Sverige.
    Ja, en måste tåla/acceptera diverse ljud från grannar oavsett om en bor i flerfamiljshus eller villaområde men jag skulle aldrig ens kommit på tanken att starta "ett oljud" efter kl 19 en fredagskväll på sommaren...

• Laddar…
  2. ullberg
    Verktygstokig · Stockholm · 3 551 inlägg

ullberg

Verktygstokig
    I våras var det jag som var grannen som (till mitt försvar lite före 22 i alla fall) ”bara” lite snabbt skulle skulle teststarta båtmotorn på land. Visste att det knappast skulle vara tyst men hade kraftigt underskattat hur mycket det skulle låta med start ovan vatten…

fick denna av grannen (som också är en barndomsvän)

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    3092064D-2EBC-4E0C-A6EE-F21B6E74675D.jpeg

Så inte gaaaahhhh för mig utan för de runt omkring mig…

• Laddar…
  3. T
    Medlem · Stockholm · 1 117 inlägg

Taxture

Medlem
    gaaaahhhh
    Qliro är lika värdelöst som Klarna….. går inte att betala med kort utan att registrera sig med alla personuppgifter :mad:

4. galento
    Verktygstokig · 2 094 inlägg
    Har handlat mycket med Klarna , tycker det funkar bra. Betalar med internetbanken. Har inte appen heller.

5. Blodsoppen
    Medlem · skåne · 567 inlägg
    Skulle idag för första gången betala via Qliro, ett Biltema köp. När jag tryckte välj bank gick det inte provade logga ut ett par gånger, ingen framgång. Fakturan var bifogad som pdf. Så det löste sig ändå. Sen började jag undra om det inte fick att kontakta banken eftersom det är söndag???

6. Noramasen
    Byggnadsvårdare · 836 inlägg

NoramasenPremiumikon: Hand

Byggnadsvårdare
    Absolut benägen att rikta ett STORT GAAAAHHHH till dessa mellanhänder som Qliro/Klarna osv.
    Lyckades med konststycket att betala en extra faktura på grund av att jag missade att trycka på "Hanterad" och då i panik när jag fick påminnelsen att betala åter samma faktura. Och med all det förde med sig så blev det ett inkasso, som nu via telefon med banken lyckligtvis är avskriven. Men ändå, VAD är det för smidighet att låta en extra mellanhand få ta hand om ens affärer. GAAAAAHHHH! Ser bara vad det är som händer nu med vändande konjunktur och inte desto mindre redan vad som tidigare hänt med dessa funktioner. Vad ska det mynna ut i framöver? Nä: TRIPPEL-GGGGGAAAHHHHH till de som berörs.

7. Blodsoppen
    Medlem · skåne · 567 inlägg
    Tack för tipset. Ska logga in och kolla så min faktura är hanterad.

• Laddar…
  8. T

Taxture

Medlem
    Gaaaaahhhhh Klarna/Qliro är ju inte frågan om det fungerar bra….. vill jag betala direkt med kortet ska jag inte behöva registrera mig som kund hos ”tredjepart” för att kunna betala?
    Annat är det väl om man vill få faktura/delbetala…… då ”köper” ju Klarna/Qliro ”skulden” av handlaren

9. F
    Medlem · Östergötland · 4 003 inlägg

fribygg

Medlem
    Varför inte använda bankkort kopplat direkt till konto eller kontanter i butik? Man slipper extra GAAAAAAHH!!! och behöver aldrig komma i kontakt med inkasso då allt är klart och betalt innan varorna är hämtade/skickade

10. P
    Renoverare · 2 631 inlägg
    GAAAAHHH!!

När man inser att man blivit äldre inte klarar av super Mario 3 längre :crysmile:

Va det verkligen såhär svårt.....

11. BengtH
    Husägare · Västra Nyland · 310 inlägg

BengtH

Husägare
    Kommer att tänka på 90-talet (?) när de första Nokia mobilerna hade ett såkallat "orm-/maskspel" installerat. Efter att ha kämpat väldigt länge för att bli, som jag tyckte, ganska bra på det tänkte jag visa en kompis hur flink jag var. Han tittade på medan jag spelade och komenterade sedan: Du vet väl att det finns 6 nivåer på spelet..? :rolleyes::oops:

12. P
    Renoverare · 2 631 inlägg
    Exakt. Snake hette väl spelet?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Screenshot_20220703-180551_Samsung Internet.jpg

13. Nötegårdsgubben
    Skogsägare · Stockholm och Smålands inland · 12 167 inlägg

NötegårdsgubbenPremiumikon: Motorsåg

Skogsägare
    Halvvägs genom det här meddelandet var jag fortfarande säker på att du drev med dom ovanför och att det skulle sluta …klara av att använda moderna betallösningar. ;)

Efter att ha insett hur usel jag är på nya Mario-spel vågar jag för övrigt inte återvända till dom gamla. :giggle:

14. Noramasen
    Byggnadsvårdare · 836 inlägg

NoramasenPremiumikon: Hand

Byggnadsvårdare
    Nu var det bara det att det var en faktura det handlade om. Och konsekvenserna av att det satt andra på banksidan som inte hade utfört det som de sade sig göra vid en tidigare telefonkontakt. Men efter att åter ha varit i kontakt med berörd bank så rättade de till felet och avskrev kostnaderna för hanteringsmissarna och kommer hädanefter att skicka e-faktura DIREKT. -Nä nu blev jag ju GLAD i stället...Och det går ju inte för sig i denna tråd. Måste föröka göra liet stavniggsfel så aht det blir berättigat med ettt HHGGAA #*¨
    GAAAAHHH!!! -Där kom det!

• Laddar…
  15. T

Taxture

Medlem
    Försök att handla på Biltema där dom ska plocka istället för att du ska åka dit för att upptäcka att deras lagersaldo är fel……
    Och berätta för mig hur man betalar med kort utan att Qlira blir inblandat?

Nu åkte jag nästan en timme enkel väg för att mötas av en tom hylla och slut på lagret trots ett lagersaldo på flera i lager :mad:

GAAAAAAHHHHH

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.