9 248 läst · 88 svar
9k läst
88 svar
Fyllefällning prövas i högsta domstolen
Sida 1 av 6
På konsumentens sida
· 2 939 inlägg
Efter ett större alkoholintag bestämde sig festdeltagaren för att fälla kompisens grannes tallar.
Du kan läsa artikeln här: Fyllefällning prövas i högsta domstolen
Du kan läsa artikeln här: Fyllefällning prövas i högsta domstolen
Ja, detta kan bli en dyr fylla för honom... men tänk så många gånger detta bör ha hänt utan att det märkts? Stått en gran i vägen för havsutsikt eller liknande...
I det här fallet verkar det ju vara bevisat vem som fällt träden. Tyvärr är det ju sällan så, även om man förstås har några givna misstänkta (=de som har mest utsikt att tjäna på att träden kom bort). Men de brukar alltid blåneka.
Varför fälla när man kan döda träden? Lättare att komma undan.
Undrar vad det kostar att köpa en fullvuxen tall, flytta den med hela rotsystemet till en ny plats och plantera om den? Någon som kan uppskatta?.
Undrar vad det kostar att köpa en fullvuxen tall, flytta den med hela rotsystemet till en ny plats och plantera om den? Någon som kan uppskatta?.
Menar du verkligen vad du skriver? Vad får dig att tycka det skulle vara ok att ge sig på i detta fallet träd i andras ägo? Dessutom det oerhört fullgånget mänskligt mogna "Lättare att komma undan". Mycket trist inställning, gör man något som är åt h-vete kan det lindra lite om man med eftertanke åtminstone kan stå för det om man blir påkommen och överbevisad.huggan skrev:
Skulle du ecoplugga mina träd kanske jag tänker ut sätt att komma undan med dig 2 m under jord ...... ja det är bara en tankelek som aldrig skulle realiseras men alla tänker inte så och då börjar tråkigheter på olika nivåer som många trådar här brukar belysa. Skulle jag hypotetiskt stå i vägen för dig så kom bara öppet och diskutera vad det än skulle vara, det är något jag alltid praktiserar själv och ibland får man viljan fram ibland får man vika.