Hej,

Jag försöker bli klok på vad som kan vara fel. Trycker är otroligt lågt… 0,1 bar då det ska ligga på 1,2 ungefär.
Var fyller jag på vatten? Känns som att det är där jag får börja liksom… men det saknas manual.

Tack på förhand ❤️😊

• Värmepanna med tryckmätare och termostat, visar flera ventiler och röranslutningar, röda och svarta komponenter, inklusive varumärket Danfoss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manometer visar lågt tryck på 0,1 bar i ett VVS-system, rödfärgad komponent och ventil med Märkning "Danfoss".
    Skapa konto
  • Närbild av en Danfoss tryckregulator med slangar och ventiler, troligen en del av ett värmesystem.
    Skapa konto
Högst troligt är det påfyllningsventilen som syns i både bild 1 & 3, den med rött vred.

Skickar med manualen till reglercentralen, samt servicevägledningen för AVTQn (varmvattenregulatorn),

• Gilla
David-
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Högst troligt är det påfyllningsventilen som syns i både bild 1 & 3, den med rött vred.

Skickar med manualen till reglercentralen, samt servicevägledningen för AVTQn (varmvattenregulatorn),
Stort tack 😊👍

David- David- skrev:
Stort tack 😊👍
Får dock inte den röda ventilen att rucka på sig i bild tre.

Prova att knacka/slå på ventilhuset innan/samtidigt som du vrider vredet fram å tillbaka (pyttelite i början å mer å mer).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.