Byggahus.se

Fylla igen glipor i trägolvet, latex+lack?

1. nattugglan11
    Medlem · 1 074 inlägg
    Hej!

Jag har läst mig till att istället för att använda slipdamm mixat med trälim så kan man köpa latexfog som man trycker ned i sina springor i golvet. Det låter ju bra eftersom trä rör på sig vinter/sommar.

Men jag hade också tänkt att rolla på några lager 2-komponentns golvlack, ev 1-komponent. Båda är vattenbaserade tro det eller ej  ::):-D

Kan man verkligen lägga golvlack över latexfogen? Lack på latex rimmar illa i mina öron, eller? Eller finns det "plast-trä-spackel" som är bättre än latex o tål ett lager lack?

TACK!

2. ByggPutte
    Medlem · 1 348 inlägg

Re: Fylla igen glipor i trägolvet, latex+lack?

Golv killarna på jobbet körde med fog
    som fick härda sen slipades den och sen lack.
    Såg mer ut att vara just för golv och ingen vanlig latex.
    Säkrast att kolla med golv företag kanske.

Mvh Putte

3. nattugglan11
    Medlem · 1 074 inlägg

Jag har just slipat o lackat mitt golv, så det blir inte tal om att göra det igen för3000kr.

Men jag tänkte fylla igen springorna själv med någon typ av passa, måste bara veta vilken o vad den kallas, skall nog åka till byggvaruhuset o fråga. Sen kanske jag rollar på lack själv, skall finnas ett rollbart från Kiilto, samma lackfabrikat på lack som ligger på mitt golv ídag.

4. ByggPutte
    Medlem · 1 348 inlägg

Ok hoppas det blir bra.

Mvh Putte

5. spocks_beard
    Medlem · 1 528 inlägg

Titta på Casco S40 Golvfog, läs deras rekommendation om vilken lack du ska ha till deras fog, finns info på www.casco.se

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.