Byggahus.se

fusk tegel

1. L
    Medlem Nivå 2
    någon som vet hur man gör om man ska göra ett 45 graders hörn me fusktegelbitarna har sett att de finns 90 graders hörn. men de hanke finns 45 med? och vart får man tag i fusktegel billigast?

2. L
    Medlem Nivå 2

hejsan

oekj ja ska kolla in sidan direkt, tack så mycket för att du tog dig tiden att svara:)

3. N
    Medlem Nivå 1
    Lånar tråden =)

Fusktegel, är det det som kallas "slips" ?

Vet någon var det finns att köpa s.k fusktegel i stockholm? Vill gärna sätta upp på huvudgaveln i sovrummet, och söker efter vita eller ljust tegel, nån som vet vad sånt kostar och var det går att få tag i? Kan även beställa hem ifall nån har ett tips =) Tittade på bml.se men de hade bara röda tegelstenar =)

tacksam för svar!

• Laddar…
  4. L
    Medlem Nivå 2
    och hur är det meningen att man ska foga dessa saker? de verkar vara nått gipsbaserat skit.. en kompis prata nått om en roterande spruta eller nått sånt. men de borde väll gå att foga som vanliga kakelplattor eller?

5. O
    Medlem Nivå 6

Re: fusk tegel

Det fungerar inte med kap såg eller vinkel slip?

6. L
    Medlem Nivå 2
    alltså jag ska inte kapa utan jag ska lägga smet emellan plattorna antar att det är vanligt murbruk.. men hur ska man bära sig åt?

7. _bystrom_
    Medlem Nivå 6
    man kan göra på lite olika sätt, endera "spritsar" du in murbruket, ungefär som när du spritsar glasyr på en tårta eller nåt. sen jämnar till med en fogslev.
    eller så kan man foga med mjukfog - typ latex.
    det senare ser dock ganska... B ut.

8. L
    Medlem Nivå 2
    vad är de man ska spritsa me då? och vart får man tag i sånna?

9. _bystrom_
    Medlem Nivå 6
    Huruvida det finns något speciellt verktyg för ändamålet att köpa - vet jag ej.
    Vi har gjort på samma sätt som när man spritsar en tårta - tar en plastpåse och klipper upp hörnet - fyller i påsen och spritsar ut det.
    Man bör dock ha en kraftig plastpåse, annars river bruket sönder den.
    Spritsa ut bruket och jämna till med en fogslev, blir kanonbra.

10. L
    Medlem Nivå 2
    tack för tipset de får bli så! bara sätta ingång med plattsättningen då..:)