Byggahus.se

Funkispanel

1. P
    Medlem · 10 inlägg

piab

Medlem
    Hej
    Vi skall bygga hus med Eksjöhus och de har funkispanel men har aldrig byggt något hus med funkispanel tidigare. De använder 14 cm brädor med tydlig springa emellan. Tycker det verkar snyggt, är det någon som har Funkispanel och vill skicka en bild?
    Mvh
    pia

2. S
    Medlem · 6 inlägg

snuan

Medlem

Re: Funkispanel

hej... vi är oxå inne på funkis-panel. Fick du några bilder? Isåfall kan du väl skicka dom till mej me...

3. matbr107
    Medlem · 618 inlägg

matbr107

Medlem
    • Laddar…
  4. P
    Medlem · 10 inlägg

piab

Medlem

Ska ni också bygga Eksjöhus?
    De har visst inte gjort något hus med funkispanel tidigare....finns ju massor av olika slags funkispaneler så vore kul att ha sett just deras...

5. Hemmakatten
    Medlem · 12 112 inlägg

Vi har också en liggande panel som ger skuggeffekter mellan varje panelbräda. Det är en enkelfasspont, dvs. övre delen är fasad (för att vatten skall rinna av medans den nedre är rakt sågad. Bredden är 120mm, men då går sponten bort med ca 10mm och fasningen är också ca 10mm, Själva "brädan" blir då ca 100mm.

6. T
    Medlem · 205 inlägg

tupas

Medlem
    Vet någon var man kan köpa funkispanel med den här springan i mellan brädorna, det verkar inte vara "vanlig" z-panel som man sätter dit ?

7. saturnus
    Medlem · M · 3 679 inlägg

saturnus

Medlem
    Jag beställde min fjällpanel från en såg, då jag ville ha den lite bredare = 145x22mm (sågad gran) garaget i det närmsta klart.
    knutbrädor och tillslutning runt fönster o dörrar är 120X28, och ligger inte ovanpå fjällpanelen, utan stöter till denna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.