Byggahus.se
Funderar på om denna fungerar mer än första gången man använder den:

http://www.jula.se/tryckspruta-5l-759005

Skall användas för alkalisk och kallavfettning.

Om inte, vad rekommenderas isället? Har doserat med "blomspruta" av god kvalitet ett tag men börjar tröttna och kempåläggaren på högtryckstvätten doserar för mycket.

Jag använder den ena till att bespruta ogräs (roundup) och den andra har jag avfettning i och ingen av dem krånglar eller läcker.
Köpte sprutorna för ca två år sedan. (exakt samma som du länkar till)

Kanske värt att investera i ett par sprutor då....

MathiasS skrev:
Kanske värt att investera i ett par sprutor då....
avlägg gärna rapport....jag behöver en oxå märkte jag....

Har en:

87621.jpg

läcker som ett såll......

ullberg
Det priset kombinerat med att de uttryckligen skriver att den ska tåla avfettning gör det väl till en förlustaffär att lägga tid på att ens fråga här.

Mitt tips är att inte undersöka sönder denna fråga och titta på en massa olika alternativ, bara köp och testa Mathias, Ibland måste man våga! ;)

/U

Min erfarenhet av Gloria är överlag positiv.

Jag tror vi har för många i omlopp på jobbet, så de används för sällan, och att kanske inte maskinschampot späds ut som rekommenderat.
:)

En ny luftpåfyllar fråga ? :)

Jag tror att både extrapriset är slut och att trycksprutan har utgått ur sortimentet innan MathiasS har bestämt sig :D

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg skrev:
Det priset kombinerat med att de uttryckligen skriver att den ska tåla avfettning gör det väl till en förlustaffär att lägga tid på att ens fråga här.

Mitt tips är att inte undersöka sönder denna fråga och titta på en massa olika alternativ, bara köp och testa Mathias, Ibland måste man våga! ;)

/U

Jag har 15 mil ToR till närmsta Jula, så det är en högst relevant frågeställning....;)
Nu kommer jag ju inte kasta mig i bilen och åka till Jula för just denna tryckspruta....men är den kass får blir det väl att man tittar på annat....

Har haft Jula sprutan i något år och den funkar fortfarande. Har dock bara kört petroleum avfettning i den. Alkalisk (fälgtvätt) har jag i en liten "blomspruta" då det går så lite av det.

Hmm. Den här tråden fick mig att inse att det vore smart att byta upp sig från blomsprutan till julas 2 liters tryckspruta för våravfettningen av bilarna. Så slipper man få kramp i fingrarna i år också. :D

Oceanis och Ullberg, högaktningsfullt - skit på er.

Nu har jag köpt två sprutor och följt den gode Ullbergs rekommendation om att göra ett impulsköp. Jag har spenderat 158kr och sparat 40kr mot normalpris. Jag kommer givetvis få ångra detta eftersom kvalitetsprodukter i denna kategori kostar 7 gånger mer.

:)

• Gilla
Rund_skruvad och 4 till
  • Laddar…
Robert-san01 skrev:
Har haft Jula sprutan i något år och den funkar fortfarande. Har dock bara kört petroleum avfettning i den. Alkalisk (fälgtvätt) har jag i en liten "blomspruta" då det går så lite av det.
Alkaliskt är inte bara för fälgtvätt. Det ska du alltid använda eftersom det är såsen som löser "vanlig smuts". Blanda lite mindre koncentrerat än till hjulen bara.....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.