Vi har nu under två års tid försökt få vår BDT reningsanläggning att fungera. På grund av enorm bakterietillväxt bildas det så mycket slem så att det blir stopp i reningsfilterna. Vi får ta ut o rengöra filterna var 14:e dag.
Vi har tagit vattenprover och sett att vi har ett riktigt mjukt vatten. I hopp om att detta skulle förbättra reningsverket så har vi på manuell väg "hårdgjort" vattnet genom tillförsel av kalciumklorid. Men icke - det gör ingen skillnad. Inga andra problem på vattnet...
Vi har fått två referensanläggningar från leverantören som vi varit och tittat på. Ingen av dom fungerade!!
Leverantören (Raita) erbjuder sig att sälja delar så att vi kan bygga ut / bygga om vår anläggning så att den ska klara högre belastning. Kostnaden för detta är 2.000 euro. Till på köpet så är Raita så fräcka att de inte ger några som helst garantier för att det kommer att fungera.
Dessutom - belastningen på anläggningen är 1-2 personer i snitt. Den är dimensionerad för minst ett normalhushåll (de skriver 1.000 liter / 24 tim, dvs 7-8 personer)
Nu undrar jag - finns det NÅGON som har en sådan som fungerar?
Vi har tagit vattenprover och sett att vi har ett riktigt mjukt vatten. I hopp om att detta skulle förbättra reningsverket så har vi på manuell väg "hårdgjort" vattnet genom tillförsel av kalciumklorid. Men icke - det gör ingen skillnad. Inga andra problem på vattnet...
Vi har fått två referensanläggningar från leverantören som vi varit och tittat på. Ingen av dom fungerade!!
Leverantören (Raita) erbjuder sig att sälja delar så att vi kan bygga ut / bygga om vår anläggning så att den ska klara högre belastning. Kostnaden för detta är 2.000 euro. Till på köpet så är Raita så fräcka att de inte ger några som helst garantier för att det kommer att fungera.
Dessutom - belastningen på anläggningen är 1-2 personer i snitt. Den är dimensionerad för minst ett normalhushåll (de skriver 1.000 liter / 24 tim, dvs 7-8 personer)
Nu undrar jag - finns det NÅGON som har en sådan som fungerar?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska väl också i rättvisans namn påpeka att den som sålde denna till oss var Avloppscenter.se
Jag har varit i kontakt med de ett flertal gånger men utan framgång på att få till en lösning.
Avloppscenter.se säljer inte modellen längre.
Jag har varit i kontakt med de ett flertal gånger men utan framgång på att få till en lösning.
Avloppscenter.se säljer inte modellen längre.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon med HEFOS V7 9 kW, hur fungerar den i praktiken?”
Värme allmänt -
Någon som vet hur statuslampan på Homevolt batteriet fungerar?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Hur fungerar denna slinglösa robotklippare ? Någon som har den ?
Robotgräsklippare -
Hur fungerar "tempvakten" i ett gasolkylskåp. Någon som vet?
Teknik -
Finns det någon köksmaskin som fungerar på samma sätt som Bosch MUM6 Köksmaskin fast är större
Övrigt husrelaterat