3 300 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Fungerar Hygglos försäkring?
Någon som hyrt ut något via Hygglo där försäkringen faktiskt fungerat?
Läser man omdömen på Trustpilot så verkar folk i allmänhet vara missnöjda när något väl har hänt. Men det kan ju också bero på att det är när man är sur som man orkar bemöda sig att skriva recensioner?
Läser man omdömen på Trustpilot så verkar folk i allmänhet vara missnöjda när något väl har hänt. Men det kan ju också bero på att det är när man är sur som man orkar bemöda sig att skriva recensioner?
Jag har precis börjat hyra ut via Hygglo men inte behövt använda försäkringen tack och lov. Det skrivs ibland "på forum" att den bara täcker självrisken, och att hemförsäkringen inte gäller uthyrning och därav skulle försäkringen på Hygglo vara en bluff.L Livetpålandet5 skrev:
Jag tror inte det stämmer och det är inte så jag tolkar försäkringspapperna från Hygglo. Har dock inte råkat ut för något tack och lov. Jag tror däremot att det kan bli en fundering/besvikelse/diskussion om värdet på det som man ev förlorat.
Jag tycker Hygglo fungerar utmärkt än så länge. Jag är mycket nöjd med de uthyrningar jag har gjort. Allt har funkat utan problem.
Så ditt första inlägg om ifall försäkringen gäller och fungerar bra eller anus, besvarar du med att du nyss börjat hyra ut, aldrig behövt utnyttja försäkringen och att du är supernöjd... 🤦🏼🤦🏼AndersOlsen skrev:
Jag har precis börjat hyra ut via Hygglo men inte behövt använda försäkringen tack och lov. Det skrivs ibland "på forum" att den bara täcker självrisken, och att hemförsäkringen inte gäller uthyrning och därav skulle försäkringen på Hygglo vara en bluff.
Jag tror inte det stämmer och det är inte så jag tolkar försäkringspapperna från Hygglo. Har dock inte råkat ut för något tack och lov. Jag tror däremot att det kan bli en fundering/besvikelse/diskussion om värdet på det som man ev förlorat.
Jag tycker Hygglo fungerar utmärkt än så länge. Jag är mycket nöjd med de uthyrningar jag har gjort. Allt har funkat utan problem.
Det är ett fantastiskt tillskott till forumet jämfört med dina inlägg som mest är skit och gnäll, faktiskt.S Sernando skrev:
Försäkringen är verkligen bara ren skit. Den täcker bara skador till följd av olycka. Dessutom krävs det att hyrestagaren erkänner att olyckan har inträffat, men att denne inte varit vårdslös.
Jag har haft ett fall där hyrestagaren inte erkände att något har hänt, vilket så gjorde att man i månader behövde tjafsa med bolaget.
Inte nog med detta: det är dessutom uthyraren som tvingas driva hela processen med ärendet. Hyrestagaren kan bara gå vidare med livet som om inget hade hänt.
Om jag skulle ge försäkringen ett betyg mellan 0 och 100 får den en svag tvåa;
Jag känner mig snäll idag.
Jag har haft ett fall där hyrestagaren inte erkände att något har hänt, vilket så gjorde att man i månader behövde tjafsa med bolaget.
Inte nog med detta: det är dessutom uthyraren som tvingas driva hela processen med ärendet. Hyrestagaren kan bara gå vidare med livet som om inget hade hänt.
Om jag skulle ge försäkringen ett betyg mellan 0 och 100 får den en svag tvåa;
Jag känner mig snäll idag.
Jag måste tyvärr instämma i att försäkringen är värdelös och att Hygglo vilseleder uthyrarna. Hygglo vill få det som att försäkringen täcker ”allrisk” upp till 30000 kr, och att man ska vara lugn, men så är det icke. Jag har hyrt ut en ozonmaskin. Den som hyrde medgav till och med med att den hade gått sönder under andra körningen. Timern är ett mekaniskt vred och detta hade fungerat under den första behandlingen, men gick sönder under den andra. Hygglos försäkringsbolag säger att jag måste inhämta ett intyg från en reparatör som styrker att det var en plötslig oförutsedd händelse. Någon sådan reparatör finns inte i min hemstad, kanske Stockholm. Men det är också själva grundprincipen att jag ska behöva lägga ut massa pengar för att få ett intyg från en reparatör för att ens initiera ett ärende. Skulle man fixa ett sådant så skulle det inte förvåna mig om de kommer med någon annan invändning så som avskrivning eller liknande. Ett uppenbart upplägg för att försäkringsbolaget inte ska behöva stå för några kostnader. Hygglo tar inget ansvar utan tycker detta är normal praxis. Detta är den värsta biten, att Hygglo vilseleder uthyrarna. Jag skulle varna alla att hyra ut något på Hygglo.
Usch det låter inte kul. Kanske du ska slå en pling till kommunens konsumenthjälp och se vad de säger?G glad-amatör skrev:Jag måste tyvärr instämma i att försäkringen är värdelös och att Hygglo vilseleder uthyrarna. Hygglo vill få det som att försäkringen täcker ”allrisk” upp till 30000 kr, och att man ska vara lugn, men så är det icke. Jag har hyrt ut en ozonmaskin. Den som hyrde medgav till och med med att den hade gått sönder under andra körningen. Timern är ett mekaniskt vred och detta hade fungerat under den första behandlingen, men gick sönder under den andra. Hygglos försäkringsbolag säger att jag måste inhämta ett intyg från en reparatör som styrker att det var en plötslig oförutsedd händelse. Någon sådan reparatör finns inte i min hemstad, kanske Stockholm. Men det är också själva grundprincipen att jag ska behöva lägga ut massa pengar för att få ett intyg från en reparatör för att ens initiera ett ärende. Skulle man fixa ett sådant så skulle det inte förvåna mig om de kommer med någon annan invändning så som avskrivning eller liknande. Ett uppenbart upplägg för att försäkringsbolaget inte ska behöva stå för några kostnader. Hygglo tar inget ansvar utan tycker detta är normal praxis. Detta är den värsta biten, att Hygglo vilseleder uthyrarna. Jag skulle varna alla att hyra ut något på Hygglo.
Jag har själv hyrt ut via Hygglo i många år, men än så länge har inget gått sönder så jag har inte behövt testa försäkringen.
Kan ju instämma i det. En takbox där de bröt av nyckeln i låset så den inte går att öppna från ena sidan längre.
Hygglo tycker att boxen fungerar ändå eftersom den går att öppna från andra hållet och hyrestagaren har inte svarat dem. Jag har bilder på när de lämnar tillbaka den och de håller den avbrutna nyckeln, men det räcker inte enligt Hygglo.
Räkna inte med att få något från Hygglo om era grejer går sönder!
Hygglo tycker att boxen fungerar ändå eftersom den går att öppna från andra hållet och hyrestagaren har inte svarat dem. Jag har bilder på när de lämnar tillbaka den och de håller den avbrutna nyckeln, men det räcker inte enligt Hygglo.
Räkna inte med att få något från Hygglo om era grejer går sönder!
Klicka här för att svara