Hej,
Vi går i husköpar tankar och har hittat vårat drömläge. Huset därimot har sina brister. Det är fuktigt både under tak och i grund. Det är ett fritidshus byggt 1948 som är tillbyggt. Taket har jag kollat med takläggare och har där fått lite prisindikationer men det är värre med grunden (krypgrund). Enligt Anticimex bör det installeras en avfuktare och efter att ha läst lite inlägg i tidigare forum så inser jag att jag också måste rensa grunden på organiskt material. Första frågan jag har är om någon kan uppskatta en kostnad (huset är 80kvm) på arbetet om vi tar in yrkesmän. Vidare så käns det som ett problem att huset ligger på ett berg som sluttar ned mot ena delen av huset. Om jag lägger makadam och plast så käns det fortfarande som risken är överhängande att fukt riner in över plasten?!?! Eller? Som ni kanske märker så har jag ingen vidare hus men är villig att lära mig. Fundear bara på om vi håller på att ta oss vatten över huvudet... Hur går man tillväga för att vara säker på att man får bort allt organiskt material? Kan man hyra någon "sug"? Hoppas att ni har lite vettiga svar till ett par som vill flytta.