Skedde ett missöde vid blomvattning som gjorde att en ytterst liten mängd vatten trängde in i botten på en MDF-fönstersmyg.
Jag stör mig något enormt på det men att byta hela smygen är ett projekt jag helst undviker just nu.
Slipa ned borde gå men orolig för att det reser sig mer när man målar slipade utan? Förbehandling med någon spärrgräns kanske?
Jag stör mig något enormt på det men att byta hela smygen är ett projekt jag helst undviker just nu.
Slipa ned borde gå men orolig för att det reser sig mer när man målar slipade utan? Förbehandling med någon spärrgräns kanske?
mexitegel
Allvetare
- Västra Götaland
- Medlem jan 2009
- 18 330 inlägg
- 19 076 gillningar
- 1 044 bilder och filmer
Det går att försegla MDF med en blandning av trälim och vatten också sägs det. Jag hade nog slipat, förseglat, grundmålat, spacklat och sedan målat.
Medlem
· 273 inlägg
Förstår att du vill göra något åt det om det stör dig, men det är absolut ingen fara att låta det vara som det är.
Jag hade eventuellt skurit med en vass brytbladskniv och sedan lagt en vit fog i skarven, mest för att förhindra ytterligare inträngning.
Jag hade eventuellt skurit med en vass brytbladskniv och sedan lagt en vit fog i skarven, mest för att förhindra ytterligare inträngning.
Medlem
· 273 inlägg
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.