Köpt radhus och upptäckte fukt under plastmattan när jag skulle lägga nytt golv i köket. Vad gäller, finns det försäkring mot detta?
Det konstiga var att under köksskåpen finns ett parkettgolv kvar, resten av golvet i köket har bara ett plastgolv av klick-golv model.Logga in för att se filmer.
-
-
-
13 feb 2021 20:48 #3
-
-
-
-
13 feb 2021 20:52 #7
Dra ut diskmaskin, kyl å frys titta även på rören under vasken och avloppet.
- Laddar…
-
13 feb 2021 21:05 #8
Kollar diskmaskinen i morgon, kan stämma då det var liknande lukt från golvet som man känner från diskmaskinen.
- Laddar…
-
13 feb 2021 21:12 #9
Ouch!
Det är alltså ett BRF-radhus? Frågan kvarstår, gjordes det någon besiktning? Uppmanades du att undersöka objektet? Står det något i försäljningspapprena?
Gick det att upptäcka detta utan att lyfta på golvet, dvs syns det något under typ köksskåp? Kändes det någon lukt?- Laddar…
-
13 feb 2021 21:14 #10
- Laddar…
-
13 feb 2021 21:26 #11
Vitvarorna kan du dra ut och titta., det påverkar inte försäkringen om den nu täcker.
- Laddar…
-
13 feb 2021 21:33 #12
-
13 feb 2021 21:37 #13
Ingen synlig vattenskada på visningen. Upptäckte det när vi skulle ta bort gamla golvet för att lägga nytt. Bara 2 veckor sen vi fick nycklarna och inte flyttat in än. -
13 feb 2021 22:52 #14
Om du brustit i din undersökningsplikt är det inget dolt fel. Men som beskriver allt så borde det rimligen vara ett dolt fel.
Försök kolla bara så det inte står och sprutar eller läcker när du spolar i hon så du inte förvärrar skadan nu när den är känd för dig.- Laddar…
-
13 feb 2021 23:13 #15
Glöm inte att anmäla detta även till säljaren, gärna med email eller liknande (och hoppas att de svarar) så att du får ett bevis på att de har mottagit det. Annars rekommenderat brev.
Vad mäklaren sa gäller inte, det är vad säljaren sa som gäller. Har du något frågeformulär där denna fråga finns besvarad skriftligen?
"Dolda fel" fungerar lite annorlunda när det gäller bostadsrätter. Juridiken kring det är snårig och det går aldrig att veta hur domstolen dömer så jag tänker inte ge mig på att säga något tvärsäkert. Däremot bör du absolut försöka ställa säljaren till ansvar för detta om det inte är något som hänt under de två veckorna du har ägt bostaden.- Laddar…