Hej,
Nu under vintern har jag sett att det är fuktigt under teglet där vi har grus men det är torrt där vi har plattor. Kan nån tänka sig veta varför det blir så?
Nu under vintern har jag sett att det är fuktigt under teglet där vi har grus men det är torrt där vi har plattor. Kan nån tänka sig veta varför det blir så?
Tror inte det beror på markmaterialet. Normalt blir det mer skvätt från hårdgjorda ytor såsom plattor än grus. Bäst är långt gräs. Det eliminerar totalt allt vad markskvätt heter.
Ser ut som typ mexitegel? Det suger vatten som en tvättsvamp, eller wettex-trasa. Sockeln ser ut som att den fuktas uppifrån, inte nerifrån. Så, min gissning är att det är pga den blöta tegelfasaden som, likt en wettex-trasa, är rejält blöt nertill och därmed fuktar upp/ner sockeln.
Ser ut som typ mexitegel? Det suger vatten som en tvättsvamp, eller wettex-trasa. Sockeln ser ut som att den fuktas uppifrån, inte nerifrån. Så, min gissning är att det är pga den blöta tegelfasaden som, likt en wettex-trasa, är rejält blöt nertill och därmed fuktar upp/ner sockeln.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad ska jag göra åt fuktskadad trälist vid golvet i badrum?
Badrum -
Grundmuren i krypgrunden fuktskadad
Grund & Markarbeten -
Bör krypgrunden avfuktas?
Grund & Markarbeten -
Varva upp EC-fläkt vid höjd fuktbelastning
Ventilation -
Hur tät ska grunden vara vid installation av sorptionsavfuktare?
Ventilation